۲ هزار و ۱۲۳ مسجد در سامانه امور مساجد خراسان جنوبی ثبت و جانمایی شد

حجت الاسلام «امین مطهری مقدم»، مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی امروز در  گفت‌وگو با خبرنگار با فارس از بیرجند درباره فلسفه و تشکیل امور مساجد اظهار داشت: آیت الله مهدوی کنی در یکی از دیدارهایشان با حضرت آیت الله امام خامنه ای حفظه الله بیان کردند که مسجد باید احیاء شود و مصدر خیر باشد.

وی افزود: رهبری نیز به پاسخ به خواسته وی حکمی را صادر کردند با این مضمون که اصل حفظ، قداست، کرامت و ارتقاء مسجد باید لحاظ و مد نظر قرار گیرد.

وی با اشاره به تاخیر در شکل گیری امور مساجد خراسان جنوبی افزود: حجت الاسلام مهدی ارفع سال ۹۹ با حکمی از سوی حجت الاسلام و المسلمین علم الهدی مسئول امور مساجد خراسان می شود و کار تشکیلاتی در امر مسجد را شروع می‌کند.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی گفت: الحمدلله بودجه‌ای برای اولین بار با رایزنی نمایندگان استان برای مساجد در نظر گرفته شد. 

مطهری مقدم با اشاره به احصای آمار مساجد توسط امور مساجد خراسان جنوبی ادامه داد: دو هزار و ۱۲۳ مسجد در سامانه ثبت و جانمایی شد.

به گفته وی ظرفیت مغفول مانده مساجد باید احیاء شود و آرزوی ما این است که تشکیلاتی و به معنای واقعی جهادی در بستر مسجد کار کنیم.

پایان پیام/۶۹۰۷۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × یک =