گلایه شهروندان حاجی آباد شهرستان مرزی زیرکوه از هزینه های بالای انشعاب آب

خبرگزاری فارس- خراسان جنوبی؛ تعدادی از شهروندان شهر حاجی آباد شهرستان مرزی زیرکوه در تماسی با خبرنگار فارس در این شهرستان از هزینه های بالای انشعاب آب در این شهر گلایه کردند و از این موضوع به عنوان مسئله بغرنجی در شهر حاجی آباد نام بردند چرا که اغلب آن هایی که در حال ساخت و ساز واحدهای مسکونی هستند با معضل هزینه های بالای انشعاب آب در این نقطه مرزی مواجهند.

به گفته وی آن ها چندین خانواده در یکی از خیابان اصلی این شهر آب ندارند و مجبورند به صورت قاچاقچی از همسایه ها برای ساخت و ساز و دیگر نیازهای خود آب بگیرند.

مسئولان کی می خواهند پیگیر مشکل باشند؟

آن ها با بیان این که این مشکل را به گوش مسئولان آب و فاضلاب در مرکز خراسان جنوبی نیز رسانده اند و آن ها هم پاسخ داده اند که پیگیر موضوع هستند گلایه این شهروندان از این است که بالاخره شهروندان حاجی آبادی تا کی باید منتظر پیگیری مسئولان استانی باشند تا چاره ای برای آن ها اندیشیده شود؟

دیگر گلایه آن ها از این است که چرا باید مشترک هزینه آسفالت و هزینه های لوله های اتصال واحد مسکونی به خطوط انتقال آب را باید بپردازد؟

افزایش هزینه خرید لوله و اتصالات 

خبرنگار خبرگزاری فارس پیگیر این موضوع از سوی علیرضا غلامحسینی، مدیر امور آب و فاضلاب  شهرستان زیرکوه شد وی هم این طور پاسخ داد که هزینه ای که مشترکان متقاضی باید در حق دولت بپردازند افزایش نداشته اما هزینه خرید اتصالات و دیگر لوازم جانبی که بر عهده مشترک متقاضی ست افزایش دارد که این هم مربوط به زیرکوه نمی شود بلکه موضوعی سراسری و کشوری ست.

وی با بیان این که پک کامل اتصال انشعاب آب تا قبل از این یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بوده است افزود: اما اکنون به دو میلیون و ۷۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

هزینه آسفالت برعهده متقاضی

همچنین هزینه آسفالت نیز بر عهده متقاضی است و متناسب با فاصله ای که باید به خطوط انتقال آب متصل شود این هزینه متفاوت است و به طور میانگین در شهر حاجی آباد حدود ۳۵۰ هزار تومان است.

به گفته وی برخی از شهروندان شاید در نقاطی اقدام به ساخت و ساز کنند که با خطوط انتقال آب فاصله داشته باشد به همین واسطه شاید نیاز به زمان بیشتری باشد تا پس از تامین اعتبار انشعاب آن ها وصل شود.

مدیر امور آب و فاضلاب زیرکوه میانگین هزینه انشعاب آب را حدود ۵.۵ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: اگر واحد مسکونی با خطوط انتقال فاصله داشته باشد شاید به ۵ میلیون و۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان نیز افزایش یابد یعنی بستگی به موقعیت مکانی آن واحد مسکونی دارد.

غلامحسینی تعداد مشترکان شهرستان زیرکوه را حدود ۱۸ هزار و شهر حاجی آباد را ۴ هزار مشترک دارای انشعاب اعلام کرد.

پایان پیام/۶۹۰۷۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 3 =