تجهیز هزار و ۶۲۰ فروشگاه خراسان جنوبی به سامانه کالا برگ الکترونیک

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد اشرفی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: تاکنون هزار و ۶۲۰ فروشگاه عرضه مواد غذایی در استان برای اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی ثبت نام و فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

وی افزود: این فروشگاه‌ها در تمام روستاهای پرجمعیت، مراکز دهستان‌ها، مراکز بخش‌ها و مراکز شهرستان فعال شده تا دسترسی مردم و امکان بهره‌مندی عمومی از کالابرگ الکترونیکی فراهم شود.

وی با بیان اینکه مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیک برای سه دهک اول جامعه از ۱۳  خردادماه آغاز شده، بیان کرد: تقویت سبد معیشتی اقشار کم برخوردار جامعه، هدف از اجرای این طرح است و اکثر افراد مشمول این طرح مددجویان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره)  هستند.

معاون امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی یارانه دهک‌های اول تا سوم(۸۰  هزار تومان) با استفاده از طرح کالابرگ افزود: شرط استفاده از افزایش اعتبار کالابرگ، خرید بیش از ۷۰ درصد از یارانه معادل ۳۲۰ هزار تومان به ازای هر نفر است.

اشرفی تصریح‌کرد: شیر کم چرب، پنیر، تخم‌مرغ، گوشت مرغ، روغن مایع، ماکارونی، برنج ایرانی، لبنیات، قند، شکر، حبوبات و گوشت منجمد گوساله ۱۱ قلم کالای اساسی در طرح کالابرگ الکترونیکی هستند.

به گفته وی یارانه این افراد یک ماه زودتر از موعد مقرر واریز می‌شود و سرپرستان این خانوارها می ‌توانند با خرید ۱۱ قلم کالای اساسی تعیین شده در این طرح از ۸۰  هزار تومان افزایش یارانه برخوردار شوند که استفاده از این طرح برای همه مشمولان، اختیاری است.

وی با بیان اینکه در این طرح کارت جدیدی صادر نمی‌شود و همه کارت‌های بانکی به نام سرپرست خانوار قابل استفاده است، خاطرنشان کرد: همه خانوارهای مشمول طرح می‌توانند با نصب برنامه شبکه ملی اعتبار «شما» و یا شماره گیری #۱۴۶۳*۵۰۰* از باقی مانده اعتبار خود مطلع شوند.

پایان پیام/۶۹۰۷۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − یازده =