استقبال گسترده کسبه خراسان جنوبی در تکمیل و ارسال اظهارنامه مالیاتی

علی کریمدادی، مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند، ضمن تقدیر از اتحادیه‌ها و اصناف استان جهت انعکاس، پیگیری و برگزاری نشست‌ها و جلسات مستمر درخصوص پیگیری مسائل و مشکلات مالیاتی و اطلاع‌رسانی حداکثری به صاحبان مشاغل و کسبه جهت تکمیل و ارسال فرم تبصره ماده ١٠٠ قانون مالیات‌های مستقیم و اظهارنامه عملکرد سال ١۴٠١ فقط تا پایان خردادماه سال‌جاری جهت برخورداری از حداکثر تسهیلات و مشوق‌های مالیاتی و عدم تعلق جرایم قانونی اظهار داشت: تاکنون تعداد ۶ هزار و ٧٢۵ تبصره ماده ١٠٠ قانون مالیات‌های مستقیم و تعداد ۶۶۶ اظهارنامه مالیاتی توسط مشاغل و کسبه استان ارسال شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته تعداد ۴٢ هزار و ٨٢٢ تبصره ماده ١٠٠ قانون مالیات‌های مستقیم و اظهارنامه عملکرد توسط مشاغل و کسبه استان ارسال شده است، بیان داشت: از این تعداد ٧۶ درصد آنها تبصره ماده ١٠٠ قانون مالیات‌های مستقیم و ٢۴ درصد آنها اظهارنامه مالیاتی خود را تکمیل و ارسال کرده‌اند.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی با اشاره به تسهیلات و مشوق‌های مالیاتی مشاغل و کسبه واجد شرایط تکمیل و ارسال فرم تبصره ماده ١٠٠ ق.م.م گفت: مشمولین تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات ‏های مستقیم اصلاحی مصوب ١٣٩۴ با رعایت مفاد بند (ل) تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور و موارد استثناء شده، صاحبان مشاغلی هستند که مجموع فروش کالا و ارائه خدمات آنها در سال ۱۴۰۱ حداکثر صد برابر معافیت موضوع ماده ۸۴ قانون مالیات‏‌های مستقیم یعنی مبلغ ۶٧ میلیارد و ٢٠٠ میلیون ریال بوده و فرم مالیات مقطوع برای آن‌ها در درگاه خدمات الکترونیک سازمان بارگذاری می‌شود.

کریمدادی ادامه داد: این مؤدیان از نگهداری اسناد و مدارک موضوع قانون مالیات ‏های مستقیم مصوب ۱۳۹۴ و ارائه اظهار نامه مالیاتی برای عملکرد مذکور معاف بوده و مالیات تعیین شده عملکرد سال ١۴٠١ آنها بدون رسیدگی قطعی خواهد شد و می‌توانند در طی ۴ قسط آنرا پرداخت کنند.

وی خاطرنشان کرد: مشاغل و کسبه می‌بایست در اسرع وقت با مراجعه به درگاه خدمات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی my. tax. gov. ir نسبت به انجام تکالیف قانونی خود در این خصوص اقدام کرده و توصیه ما این است که این امر مهم را به روزهای پایانی خردادماه موکول نکنند.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی ادامه داد: کارکنان امور مالیاتی استان تا پایان خردادماه در دو نوبت صبح و عصر آماده پاسخگویی به سئوالات و پیگیری مسائل و موارد لازم می‌باشند.

پایان پیام/۶٩٠٢٧



لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 2 =