دیدار استاندار خراسان جنوبی با سفیر ایران در بورکینا فاسو

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی امروز با دکتر فقیهی سفیر ایران در کشور بورکینا فاسو دیدار و گفت وگو کرد.

وی به تشریح نتایج این دیدار پرداخت و اظهارداشت: در این دیدار درخصوص ظرفیت های کشاورزی و معدنی استان به صورت مفصل صحبت و آمادگی خراسان جنوبی برای عرضه محصولات مرتبط به بورکینافاسو اعلام شد.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اقلیم و محل استقرار کشور بورکینافاسو اضافه کرد: بورکینا فاسو می تواند دروازه صادرات محصولات خراسان جنوبی به بازارهای کشورهای آفریقایی باشد.

به گفته قناعت با توجه به توان بی نظیر خراسان جنوبی در تولید مصالح ساختمانی، انواع لوله و پروفیل، کاشی و سرامیک در بخش صنعتی و دانه های روغنی، آجیل و خشکبار، خوراک دام و طیور و … در بخش کشاورزی، هر کدام از این محصولات می توانند سهم بسزایی در سبد صادرات ما به بورکینافاسو داشته باشند.

 وی از قول مساعد دکتر فقیهی درخصوص باز کردن باب گفت وگوی استان با دیگر همتایانش گفت و خاطرنشان کرد: براساس تبادل نظرهایی که در این جلسه صورت گرفت، خراسان جنوبی پذیرای هیئت های تجاری بورکینافاسو خواهد بود و به زودی شرایط و زمینه های اعزام یک گروه تجاری از استان به این کشور فراهم می شود.

وی با اشاره به شرایط اقلیمی بورکینا فاسو و توان این کشور در تولید ذرت، پنبه، آناناس و… متذکر شد: دانش فنی متخصصان و اهل فن استان نیز می تواند در زمینه فرآوری محصولات کشاورزی در اختیار بورکینافاسو قرار گیرد.

پایان پیام/۶۹۰۷۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × چهار =