فراهم شدن امکان MRI بیماران سنگین وزن در ۲ شهرستان دیگر خراسان جنوبی

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، دکتر علی اکبر اسماعیلی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: امکان‌ MRI بیماران سنگین وزن با اختصاص دو دستگاه‌ ویژه این بیماران، در شهرستان‌های فردوس و طبس نیز فراهم شد.

وی با اشاره به اینکه این موضوع حاصل پیگیری‌ها و مطالبه‌گری درست از سوی مردم و مسؤولان بود گفت: دستگاه‌های موجود‌ MRI در استان شامل یک دستگاه در بیمارستان ولیعصر(عج)، یک دستگاه در بیمارستان امام رضا(ع) و یک دستگاه در بیمارستان شهدای قاین است که تنها دستگاه بیماران سنگین وزن مربوط به قاینات بوده و اکنون نیز دو دستگاه‌ MRI بیماران سنگین وزن در بیمارستان حضرت رسول (ص) فردوس و بیمارستان شهید مصطفی خمینی (ره) طبس در حال نصب است.

وی افزود: این دستگاه‌های جدید تمام تصویربرداری‌های‌ MRI را انجام می‌دهد و محدودیت نوع برش اسکن نیز ندارد که تا دو ماه دیگر نوبت دهی بیماران آغاز می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: یکی از اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در حوزه بهداشت و درمان دسترسی آسان و عادلانه به خدمات بوده که با توجه به ویژگی‌های جغرافیایی، اقلیمی و جمعیتی خراسان جنوبی علاوه بر شاخص جمعیت، بحث پراکندگی جغرافیایی هم در دسترسی به خدمات مهم است.

اسماعیلی افزود: علاوه بر تسهیل ارائه خدمات، زمینه حضور رشته‌های تخصصی از‌جمله جراحی مغز و اعصاب، متخصص مغز و اعصاب و متخصصان رادیولوژی هم فراهم می‌شود.

پایان پیام/۶۹۰۷۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + 9 =