اتمام پروژه‌های مرحله اول جهاد آبرسانی خراسان جنوبی تا دهه فجر امسال

خبرگزاری فارس- خراسان جنوبی؛ قهر ۲۲‌ ساله طبیعت در خراسان جنوبی دیگر نایی برای رگ‌های حیاتی اغلب نقاط روستایی خراسان جنوبی باقی نگذاشته و این نقاط را با تنش و چالش بی‌آبی دست بیش‌از‌حد مواجه کرده است به طوری که در فصل گرم سال آب حدود ۴۵۰ روستای استان به وسیله تانکر تامین می‌شود.

برای بهره‌مندی بیشتر روستاییان از نعمت آب شرب از ابتدای سال گذشته جهاد آبرسانی به ۱۰ هزار روستای کشور آغاز شد. در مرحله اول اجرای این طرح که با قرارگاه‌های امام حسن مجتبی (ع) و شهید ناصری نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ست ۱۱۰ روستای خراسان جنوبی با جمعیت ۲۵ هزار نفر و با اعتبار ۲۵۶ میلیارد تومان در دستور کار آبرسانی قرار دارد.

برای این که در جریان آخرین جزئیات پروژه‌های جهاد آبرسانی خراسان جنوبی قرار گیریم با مهندس مهدی هنری، مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی به گفت‌وگو نشستیم.

وی اظهارداشت: در قالب تفاهم‌نامه‌ای که با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) از سال گذشته منعقد شد آبرسانی به روستاهای خراسان جنوبی در قالب ۲۵ مجتمع و ۱۰۵ روستا براساس طرح اولیه در دستور کار قرار گرفت.

به گفته وی بعد از آن نیز حدود ۲۰ درصد به تعداد روستاها در مرحله اول برای آبرسانی افزوده شد.

وی با بیان این که بسیج سازندگی خراسان جنوبی عملیات اجرایی آبرسانی به ۸ شهرستان خراسان جنوبی را انجام می‌دهد، افزود: عملیات آبرسانی به روستاهای هدف سه شهرستان مرزی درمیان، نهبندان و سربیشه نیز در مرحله اول با قرارگاه شهید ناصری نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی اعتبار اولیه برای اجرای پروژه‌های جهاد آبرسانی در استان را ۲۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: پیشرفت فیزیکی پروژه‌های در دست اجرای خراسان جنوبی ۵۶ درصد است این درحالی ست که میانگین پیشرفت پروژه‌های جهاد آبرسانی در کشور ۴۰ درصد اعلام‌شده است که نشان از پیشرفت بالاتر خراسان جنوبی در کشور دارد.

به گفته هنری براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده اگر بتوانیم باقی مانده منابع اعتباری پروژه‌ها را در مرحله اول جذب کنیم تا دهه مبارک فجر امسال می‌توانیم همه پروژه‌های آبرسانی را به اتمام برسانیم.

وی اضافه کرد: با اتمام مرحله اول می‌توان قرار دادهای جدیدی را برای روستاهای بدون آب شرب استان را منعقد کنیم و در قالب این طرح سه‌ساله آن را به اتمام برسانیم.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی از اتمام عملیات اجرایی چهار مجتمع آبرسانی با ۳۴ روستا در قالب جهاد آبرسانی در استان خبر داد و تصریح کرد: بقیه مجتمع‌های آبرسانی نیز تا دهه مبارک فجر امسال به اتمام می‌رسد.

هنری خاطرنشان کرد: یکی از دلایلی که مجموعه سپاه پاسداران به این کار جهادی ورود کرده امکانات و تجهیزات و نیروهای جهادی که در اختیار دارد است چرا که با امکانات و نیروهای جهادی در اختیار می‌تواند با سرعت و هزینه کمتری آن هم با‌کیفیت بیشتری عملیات اجرایی آبرسانی به روستاهای خراسان جنوبی را به اتمام برساند.

وی درپایان اضافه کرد: با آبرسانی به این ۱۱۰ روستا، ۴ هزار و ۵۵۲ نفر از آب آشامیدنی بهره‌مند می‌شوند.

سردار محمدرضا حسن‌زاده، فرمانده قرارگاه سازندگی و محرومیت‌زدایی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم ۲۰ اردیبهشت ماه امسال در بازدید از طرح‌های محرومیت‌زدایی قرارگاه شهید ناصری در خراسان جنوبی به شروع جهاد آبرسانی در روستا‌های این استان توسط قرارگاه شهید ناصری از اردیبهشت سال گذشته اشاره کرد و گفت: تلاش می‌کنیم تا پایان سال ۵۶ روستای استان توسط این قرارگاه آبرسانی شود.

وی ادامه داد: بخشی از آبرسانی در خراسان جنوبی بر عهده قرارگاه شهید ناصری است که سال گذشته ۱۵۰ میلیارد تومان در این راستا هزینه شده و با توجه به حجم بالای طرح‌ها امسال افزایش خواهد یافت.

پایان پیام/۶۹۰۷۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − سه =