بیشترین تمرکز بر توسعه بخش کشاورزی خراسان جنوبی است

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از قاین، جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی امروز در جریان سفر به این شهرستان در جمع خبرنگاران اظهارداشت: بیشترین تمرکز استان بر توسعه بخش کشاورزی است چرا که این بخش با غذای مردم سر و کار دارد و نیاز حیاتی جامعه است.

وی با بیان این که بیشتر جمعیت خراسان‌ جنوبی کشاورز هستند افزود: بیش از دو دهه است که استان ما برای  تأمین آب کشاورزی با مشکل مواجه بوده و به نوعی با آن درگیر است، لذا تمرکز دولت در این حوزه، حل مشکل آب کشاورزی است.

به گفته وی در کنار کلنگ زنی و افتتاح پروژه های جدید در بخش کشاورزی، تأمین آب کشاورزی از موضوعات اصلی دولت است،  لذا موضوع انتقال آب از دریای عمان را به صورت جدی پیگیری می کنیم.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر این که هفته جهاد کشاورزی فرصت خوبی برای مرور پروژه های سطح استان است گفت: در هفته جهاد کشاورزی، این مجموعه برنامه ریزی کرده تا هر روز استاندار یا معاونان استاندار پروژه هایی را افتتاح و کلنگ زنی کنند و امروز در شهرستان قاین چندین پروژه افتتاح و کلنگ زنی شد و حتی بازدیدهایی را هم داشتیم.

قناعت با اشاره به افتتاح سالن دو هزار مترمربعی ذخیره علوفه شرکت سهامی زراعی اسلام آباد، عنوان کرد: سالن توسعه مجتمع گاوداری فری استال شرکت سهامی زراعی اسلام آباد کلنگ زنی شد.

به گفته وی در این سفر، پروژه سیستم کم فشار چاه قاین در بخش مرکزی نیز افتتاح شد تا آب کشاورزی تأمین شود.

استاندار خراسان جنوبی از افتتاح پروژه سنگ و ملات روستای چاه ده خبر داد و گفت: بیشترین تمرکز خراسان جنوبی بر بخش کشاورزی است چراکه پیشران اقتصادی استان بوده و شغل بخش اعظم مردم هم کشاورزی است.

قناعت تصریح کرد: از لحاظ امنیت پایدار در حوزه  تأمین غذا هم بیشتر تمرکز بر حوزه کشاورزی است و در هفته جهاد کشاورزی و دهه مبارک فجر پروژه‌های بسیار خوبی را افتتاح می کنیم.

پایان پیام/۶۹۰۷۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + 17 =