یادداشت| دولت سیزدهم و نظام سلامت

خبرگزاری فارس- خراسان جنوبی، مهدی چاپاری در یادداشتی نوشت: بعد از یک دوره پر فراز و نشیب اتفاق جدیدی به واسطه انتخاب مردم رخ داد، انتخاب آیت الله رئیسی به ریاست جمهوری از سوی مردم؛ تصمیمی که امید به نجات کشور از تنگنای مشکلات را در دل مردم زنده کرد.

در تاریخ دولت‌های بعد از انقلاب، هیچ رئیس‌جمهوری به‌اندازه آیت‌الله رئیسی میراث‌دار مشکلات، ضعف‌ها و کاستی‌های برجای‌مانده از دولت پیش از خود نبوده است، شرایط هنگام تحویل دولت آنقدر سخت بود که بسیاری از شاخص‌های کلان اقتصاد ایران در وضعیت بدی قرار داشت و از سوی دیگر شاهد جان باختن تعداد زیادی از هموطنان به دلیل شیوع بیماری کرونا بودیم.

این‌ها همه در حالی بود که رئیسی در تبلیغات وعده داده بود سلامت و حفظ جان مردم در اولویت دولت قرار گیرد، اجرای قانون نظام تعرفه گذاری پرستاران، توزیع عادلانه نیروی انسانی در کنار جذب و بکارگیری آن‌ها در حوزه سلامت، اجرای کامل دولت الکترونیک در نظام سلامت، جمع کردن بساط مافیای دارویی، فعال شدن نظام ارجاع پزشک خانواده و توسعه خدمات ناباروری، کاهش هزینه‌های درمانی، شکستن انحصار و دسترسی بیشتر مردم به خدمات پزشکی همه و همه از وعده‌های انتخاباتی رئیس جمهور قبل از انتخابات بود.

با استقرار دولت سیزدهم، همگان منتظر تحقق وعده‌های انتخاباتی بودند، رئیس جمهور در اولین قدم، سفرهای استانی را احیا نمود و با حضور در استان‌های کشور در نزدیک در جریان کمبودها قرار گرفت.

خراسان جنوبی که در شمار استان‌های کم برخوردار قرار دارد، نیز از نظر دولت دور نبود، بخش بهداشت و درمان استان نیازمند مساعدت دولت بود؛ بیمارستان های در حال ساخت، تجهیزات مستهلک و کمبود نیروی انسانی از مهم‌ترین مشکلات استان در زمینه بهداشت و درمان است.

در اولین اقدامات با تزریق اعتبار در خصوص تسریع مراحل ساخت بیمارستان ها، اقدام گردید، در ادامه نیز تجهیزات پزشکی به روز و مدرن بنا به درخواست دانشگاه علوم پزشکی به تدریج در اختیار استان قرار گرفت.

در جدیدترین مورد دو دستگاه MRI برای نصب و راه‌اندازی در بیمارستان‌های شهید سید مصطفی خمینی طبس و حضرت رسول (ص) فردوس وارد استان و تحویل شبکه‌ بهداشت و درمان این شهرستان‌ها شد.

با نصب و بهره برداری از این تجهیزات ضمن کاهش مدت انتظار بیماران، دسترسی عادلانه به خدمات درمانی در استان فراهم خواهد شد.

لازم به ذکر است تجهیز بیمارستان به دستگاه تصویر برداری تشخیصی با تشدید مغناطیس (ام. آر. آی) از مهم ترین مطالبات مردم فردوس و طبس از گذشته‌های دور بوده که دولت با تخصیص همزمان دو دستگاه MRI به این شهرستان‌ها در سال جاری گامی بلند در جهت تحقق وعده های خود برداشت.

بررسی وعده‌های انتخاباتی رئیس‌جمهور در حوزه سلامت نشان می‌دهد دولت سیزدهم با گذشت یک سال و اندی از عمر خود، کارنامه درخشانی در اجرای وعده‌های خود در نظام سلامت دارد.

پایان پیام/۳۶۳۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × چهار =