جشنواره فرهنگی هنری باران وحی در خراسان جنوبی

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، جمشید سورگی، معاون فرهنگی اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان، آموزش مهارت‌های زندگی و تقویت روابط خانوادگی از اهداف مهم این نهاد در برنامه‌های ویژه اوقات فراغت دانش‌آموزان تحت حمایت است.

وی گفت: تعمیق باورهای دینی و بصیرت‌افزایی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی، تصحیح نماز و آشنا کردن دانش‌آموزان با الفاظ و معانی اذکار و مفاهیم قرآن و همچنین آشنایی با فواید حجاب و عفاف از برنامه‌های مهم این نهاد در بحث غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان خواهد بود.

معاون فرهنگی اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی تصریح کرد: ترویج فرهنگ کار و تلاش و تقویت روحیه اعتماد‌به‌نفس و خودباوری و همچنین افزایش امید به آینده و ترویج روحیه نشاط در خانواده‌ها از رویکردهای این نهاد در برنامه‌های اوقات فراغت است.

وی با اشاره به اهمیت آموزش‌های هدفمند به دانشجویان و دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم افزود: بدیهی است اولین قدم و اساسی‌ترین اقدام در این رابطه با توانمند‌سازی جامعه تحت حمایت ایجاد روحیه اعتماد‌به‌نفس و علاقه به‌کار می‌باشد که مهارت‌آموزی و هدایت تحصیلی و شغلی صحیح از دیگر اموری است که در راستای طرح غنی‌سازی اوقات فراغت انجام می‌شود.

سورگی با اشاره به این که در سایر شهرستان‌ها هم با همکاری و هم‌افزایی سازمان‌های متولی نسبت به برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت ویژه مددجویان اقدام شده است افزود: علاوه بر دوره‌های آموزشی قرآن، کلاس‌های هنری در رشته‌های نقاشی، خوشنویسی، خلاقیت، سرود، تئاتر و.. و کلاس‌های تقویتی و رایانه و ورزشی در رشته ‌های متنوع برگزار می‌شود که شروع این دوره‌ها از اول تیر خواهد بود.

وی همچنین از برگزاری جشنواره فرهنگی هنری باران وحی در ۱۴ رشته ویژه مددجویان کمیته امداد در طول تابستان خبر داد.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − 1 =