کلید خوردن طرح پرچمداری محیط زیست در خراسان جنوبی

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، اسدلله حاتمی، مدیرکل محیط زیست خراسان جنوبی امروز در دیدار با فرمانده انتظامی استان از آغاز  اجرای طرح پرچم داری محیط زیست به صورت آزمایشی و پایلوت درخراسان جنوبی خبر داد.

وی در این دیدار با اشاره به تخصصی و فرابخشی بودن موضوعات محیط زیستی و ارتباط آن با موضوعات اجتماعی و گسترده بودن طیف مخاطبان و گروه هدف محیط زیست گفت: آموزش محیط زیست نیز ویژگی هاو الزامات خاص خودرامی طلبد و بر همین اساس کارشناسان این حوزه بعد از شناخت مخاطب وتدوین محتوای آموزشی مطلوب، آموزش محیط زیست با روش هایی جذاب واثربخش را اجرا می کنند.

وی بیان داشت: بر همین اساس و با کارکارشناسی و شناسایی مخاطبان، نیروی های مسلح در خراسان جنوبی به صورت پایلوت و آموزشی شناسایی و اجرای طرح پرچمداری محیط زیست ویژه این گروه در دستور کار اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی قرار گرفت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی ابراز امیدواری کرد: بعد از اجرای این طرح، نتایج مطلوب مورد انتظار کسب و تجارب موفق در این زمینه به عنوان الگو در سایر استاها اجرایی و عملیاتی شود.

حاتمی هدف از اجرای این طرح را ارائه آموزش‌های زیست محیطی به نیرو‌های مسلح برای حفاظت از گونه‌های نادر و مقابله با قاچاق پرندگان به ویژه در مرز‌های استان عنوان کرد و گفت: در برنامه ریزی صورت گرفته برای اجرای این طرح در مرحله اول  دیدار  با فرماندهان ارشد آجا ، نیروی انتظامی، ارتش و سپاه و انعقاد تفاهم نامه های همکاری مشترک و رونمایی از نماد طرح پرچمداری محیط زیست خراسان جنوبی (آموزش محیط زیستی نیروهای مسلح) پیش بینی شده و در مرحله اصلی نیز کارگاه های آموزشی برای گروه هدف اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

در ادامه سرهنگ حسن شجاعی نسب، فرمانده نیروی انتظامی خراسان جنوبی نیز ضمن استقبال از این  اجرای این طرح  گفت: نیروی نظامی از گذشته همکاری و تعامل خوبی با حوزه محیط زیست استان داشته و بر اساس این طرح و همچنین بابروز رسانی تفاهم نامه منعقده درسنوات گذشته به طور قطع این همکاری و تعامل دو چندان خواهد شد.

وی افزود: مجموعه نیروی انتظامی استان از هرگونه تعامل و همکاری با محیط زیست و حفاظت و حراست از انفال و مواهب الهی دریغ نخواهند کرد.

پایان پیام/۶۹۰۷۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 5 =