تأمین زیرساخت ها در طرح نهضت ملی مسکن خراسان جنوبی شتاب می گیرد

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران از نتایج دیدار خود با رئیس سازمان ملی زمین و مسکن وزارت راه‌و‌شهرسازی گفت و اظهارداشت: با قول مساعد سازمان ملی زمین و مسکن در تامین اعتبارات لازم، تامین زیرساخت‌ها در طرح نهضت ملی مسکن استان، شتاب می‌گیرد.

وی تصریح کرد: با عنایت به اقدامات ارزنده استان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن، پیگیری‌های لازم در راستای تامین زیرساخت‌های مورد نیاز سایت‌های طرح در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به پیش‌رو بودن خراسان جنوبی نسبت به دیگر استان‌ها در زمینه تحقق طرح نهضت ملی مسکن، تصریح کرد: بیش از هزار هکتار زمین در قالب ۳۸ سایت به اجرای طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافته که تامین زیرساخت‌های آن ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: براساس مصوبه شورای عالی مسکن، وزارت‌های راه‌و‌شهرسازی و نیرو و سازمان برنامه‌و‌بودجه کشور باید نسبت به تامین زیرساخت‌های طرح نهضت ملی مسکن اقدام کند.

قناعت اظهار امیدواری کرد: این اعتبار در بودجه‌های سنواتی و طرح‌های ویژه این سه مجموعه دیده شود.

وی با بیان این که مهم‌ترین بخش در این موضوع، صندوق توسعه ملی مسکن است، اظهار داشت: انتظار ما این است که با توجه به پیش‌رو بودن خراسان جنوبی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن، سازمان ملی مسکن هم این استان را در تامین اعتبار از محل صندوق توسعه ملی مسکن ویژه ببیند.

استاندار خراسان جنوبی از نظر مساعد رئیس سازمان ملی زمین و مسکن با تامین این اعتبار گفت و خاطرنشان کرد: در این جلسه دستور لازم برای شتاب بخشیدن به روند تخصیص اعتبارات و اجرای کار در سایت‌های نهضت ملی مسکن استان صادر شد.

قناعت ادامه داد: با تخصیص این اعتبار، همزمان با اجرای پروژه‌ها، زیرساخت‌های لازم هم تامین می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به حضور معاون مهندسی ارتش جمهوری اسلامی در این جلسه، گفت: در این جلسه درخصوص تعیین تکلیف اراضی اختلافی شهرداری و ارتش نیز بحث و تبادل نظر شد.

قناعت ادامه داد: بنا به مصوبه این جلسه مقرر شد، ارتش مذاکرات نهایی را با ستاد کل نیروهای مسلح انجام دهد و توافقات نهایی بین استانداری، شهرداری، راه و شهر‌سازی و ارتش با اخذ مصوبه کمیسیون ماده ۵ درخصوص باقی مانده اراضی ۰۴ صورت گیرد.

وی ادامه داد: با انجام این توافقات، اراضی اختلافی ۰۴ تعیین تکلیف می‌شوند.

شایان ذکر است؛ این دیدار با حضور امیر شکری معاون مهندسی ارتش جمهوری اسلامی، عباس‌زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و مودی سرپرست اداره کل راه‌و‌شهرسازی استان انجام شد.

پایان پیام/۶۹۰۷۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 3 =