اجرای عملیات آسفالت کیپ سیل برای نخستین بار در خراسان جنوبی

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، اسدالله جلال زاده، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی امروز به رسانه ها اعلام کرد: با توجه به هزینه‌های سنگین ترمیم و بهسازی، روش‌های پیشگیرانه می‌تواند نقشی ویژه در کاهش هزینه‌های چرخه عمر و افزایش طول عمر روسازی ایفا کند.

وی افزود: درحال حاضر، با توجه به اهداف تعیین شده در سیستم مدیریت روسازی راه‌ها (PMS)، برنامه ریزی‌های مدیریتی و اقتصادی انجام شده و در این رویکرد به اجرای آسفالت‌های حفاظتی چیپ سیل و اسلاری سیل توجه ویژه شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: در این راستا اجرای عملیات آسفالت کیپ سیل در کریدور شریانی بیرجند – سربیشه – زاهدان برای نخستین بار و به صورت پایلوت دراستان انجام شد.

جلال زاده گفت: در اجرای این عملیات در بررسی کارشناسی انجام شده درکریدور شریانی بیرجند – سربیشه – زاهدان به سه نوع عملیات اجرایی برای بهبود وضعیت آسفالت رویه نیاز داشتیم که در ابتدا عملیات اجرای درزگیری پلیمری به منظور پرکردن ترک‌های موجود پیش بینی و اجرا شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی افزود: سپس یک لایه آسفالت حفاظتی چیپ سیل به منظور عملکرد بهتر و به تعویق انداختن انتقال ترک‌ها به سطح رویه محور به عنوان یک لایه جاذب تنش انجام شده و درادامه به منظور جلوگیری از نفوذ آب به سطح لایه‌های زیرین و ممانعت از خروج سنگدانه‌های چیپ سیل از محور و یکنواختی سطح رویه یک لایه آسفالت حفاظتی اسلاری سیل اجرا شده است.

به گفته وی عملیات آسفالت کیپ سیل با توجه به هزینه اجرایی کمتر و در عین حال عملکرد بهتر در مقایسه با یک لایه آسفالت گرم تقویتی می‌تواند به عنوان یکی از روش‌های جایگزین آسفالت‌های رایج درکشور مورد استفاده قرار گیرد.

پایان پیام/۶۹۰۷۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − سه =