پیمانکاران حوزه راه خراسان جنوبی از مشکلاتشان گفتند

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، امروز در جلسه بررسی مشکلات پیمانکاران حوزه راه خراسان جنوبی میرمحمد مودی، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان گزارشی از آخرین وضعیت پروژه های در حال اجرای راه‌سازی ارائه کرد و تعدادی از پیمانکاران  مشکلات خود را در خصوص عمل به مر قانون به اجرای روش های سخت گیرانه در استان، مشکلات مالیاتی، مشکل تامین سوخت جایگزین، نیاز به تسهیلات بانکی برای سرمایه در گردش، لزوم صدور مجوز برای ورود ماشین آلات راه‌سازی به استان و… را بیان کردند. 

علیرضا عباس زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی هم پس از شنیدن مشکلات مطرح شده اعلام کرد: ۴۹ تا ۵۰ درصد مشکلات پیمانکاران حوزه راه استان قابل حل است.

وی گفت: در یک سال و نیمی در خراسان جنوبی هستم، اولین جلسه ای است که در این خصوص برگزار می شود و به دلیل نبود در خواست از سوی پیمانکاران این حوزه تاکنون این جلسه برگزار نشده است.

وی تاکید کرد: ۴۰ تا ۵۰ درصد مشکلات پیمانکاران حوزه راه در داخل استان قابل حل است و مشکلات موجود بیشتر جنبه فرهنگی دارد به همین دلیل بسیاری از آنها در استان های دیگر وجود ندارد.

 وی  با اشاره به این نکته که برای رشد متوازن، اگر اعتبارات تنها به نسبت جمعیت توزیع شود، مشکلاتی را به دنبال خواهد داشت، گفت: برای رفع مشکلات مورد نظر ابتدا باید مدیران اجرایی به خوبی توجیه شوند و در مرحله بعد آنها کارشناسان خود را توجیه کنند تا به توسعه استان توجه داشته باشند.

وی اظهار داشت: در این جلسه مشکلات موجود در حوزه پیمانکاران راه خراسان جنوبی بیان شد و در جلسات آینده مشکلاتی را که قابل حل در استان هستند را با حضور مدیران دستگاه های اجرایی خراسان جنوبی بررسی خواهیم کرد.

معاون استاندار خراسان جنوبی افزود: در سفر دوم رئیس جمهور به خراسان جنوبی مجوز ورود ماشین آلات معدنی گرفته شد و یک نوبت هم تاکنون در این خصوص اقدام شده است.

عباس زاده افزود: برای ورود ماشین آلات راهسازی هم باید از تهران مجوز کوتاه مدتی در این خصوص بگیریم.

وی تاکید کرد: سخت گیری های بی مورد باید رفع شود و اگر مصادیقی در این خصوص وجود دارد، آنها را برای پیگیری به ما اطلاع دهید.

پایان پیام/۶۹۰۷۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − دو =