روزهای تیره و تار خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس- خراسان جنوبی؛ این روزها به واسطه شدت یافتن بادهای ۱۲۰ روزه یا به تعبیر تغییر اقلیم رخ داده ۱۸۰ تا ۱۹۰ روزه خراسان جنوبی روزهای تیره و تار را پشت سر می گذراند به طوری که  چهار شهرستانی که در استان دارای ایستگاه پایش هواست وضعیت خطرناک و ناسالم برای آن گزارش می شود.

شدت هوی هوی بادهای ۱۲۰ روزه این روزها در گوش خراسان جنوبی به حدی ست که علاوه بر ناآرام کردن وضعیت هوا آرامش را نیز از مردم این استان گرفته و همه خراسان جنوبی به تلی از خاک مبدل شده است.

این تبدیل شدن خراسان جنوبی به تلی از خاک فقط مختص فضای بیرون نیست بلکه از درزهای در و پنجره ها این گرد و غبار نفوذ کرده بر وسایل خانه ها گرد و خاک بسیار نشسته است.

گلایه ساکنان و به ویژه کارکنان برخی از نقاط از جمله زیرکوه و نهبندان از این بود که چرا در وضعیت خطرناک قرار گرفتن برخی از شهرها سبب تعطیلی ادارت می شود اما خراسان جنوبی مشمول این قانون نیست.

اما محمد علی آخوندی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی امروز به رسانه ها اعلام کرد که  ساعت کار ادارات شهرستان‌های نهبندان و زیرکوه به دلیل شدت گرد و غبار امروز سه ساعت کاهش یافت.

به گفته وی کاهش سه ساعتی کار ادارات دولتی نهبندان و زیرکوه براساس مصوبه کارگروه شرایط اضطرار پدیده گرد و غبار استان و با هماهنگی مقامات ارشد استان است که از ساعت ۱۰ صبح امروز این تعطیلی اعمال شد.

وی بیان کرد: دستگاه‌های خدمات‌رسان و بیمارستان‌ها طبق روال معمول فعال هستند و تغییری در شیوه کار آنها ایجاد نمی‌شود.

اسدالله حاتمی، مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی هم گفت: براساس شاخص لحظه‌ای ساعت هشت صبح امروز وضعیت کیفیت هوا در شهرستان بیرجند ۱۶۴، زیرکوه ۱۲۲ و سرایان ۱۲۱ ناسالم بوده و در شهرستان نهبندان با شاخص ۵۰۰ در وضعیت خطرناک قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در این شرایط آلودگی هوا گروه‌های حساس، بیماران قلبی و تنفسی، کودکان و سالمندان از تردد غیر ضروری پرهیز کنند.

آن طور که اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی هم اعلام کرد: وزش باد شدید و طوفان گرد و خاک تا فردا در استان ادامه دارد.

پایان پیام/۶۹۰۷۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − چهار =