اجرای طرح پلیس افتخاری در ۱۷ استان کشور

مدیرکل پلیس افتخاری ناجا گفت: در برنامه‌ریزی کوتاه مدت زمینه جذب پلیس افتخاری در شش ماه نخست امسال در ۱۷ استان کشور به صورت پایلوت اجرا شده و مورد استقبال عمومی افراد جامعه قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس(طبس نیوز)،محمدرضا اکرمی در نشست خبری جذب پلیس افتخاری خراسان جنوبی دربیرجند, اظهار داشت: در این راستا بخشی از قوانین ناجا با رعایت ملاحظات و مقررات به مردم واگذار می شود.

وی افزود: تجربه ثابت کرده است هر کجا مردم حضور داشته‌اند با استفاده از مسئولیت پذیری و خردجمعی منجر به کاهش آسیب‌ها و پیامدهای اجتماعی شده است.

وی تصریح کرد: پاره‌ای از جرائم براساس ضعف آموزشی در مردم است که نمونه آن در فضای سایبری ۵۰ درصد تخلفات سبب  آن خود کاربران هستند.

وی گفت: کاربران به دلیل آگاهی نداشتن کافی با قرار دادن اطلاعات خود سبب سوء استفاده افراد فرصت طلب می‌شود.

جذب پلیس افتخاری از بین افراد ۱۸ تا ۶۰ سال

مدیرکل پلیس افتخاری ناجا با اشاره به اینکه نیروی انتظامی در دو سطح از بین افراد داوطلب در جامعه بهره‌گیری می‌کند اظهار داشت: افراد جذب شده از افراد مورد اعتماد جامعه هستند که پس از آموزش‌های عمومی و تخصصی در ماموریت‌های اجتماعی به کارگیری می‌شوند.

وی افزود: در سطح یک جذب پلیس افتخاری با حضور فیزیکی و اثربخش از بین افراد ۱۸ تا ۶۰ سال ثبت نام به عمل می‌آید و محدودیتی از لحاظ شغلی و رشته تحصیلی وجود ندارد.

وی گفت: با این کار پلیس سعی دارد با بهره‌گیری از نیروی توانمند و با اخلاص مردمی زمینه وقوع جرم را کاهش و آسیب‌ها را به حداقل برساند.

مدیرکل پلیس افتخاری ناجا بیان کرد: در سطح دو از افراد زیر ۱۸ سال در تمامی زمینه‌ها استفاده می‌شود که این طرح در پلیس راهور انجام شده و ثمره آن کاهش تصادفات و افزایش استفاده از کمربند ایمنی در بین مردم است.

اکرامی اظهار داشت: افراد جذب شده از یک نظام حمایتی ویژه‌ای در ناجا شامل انواع بیمه ها، پاداش نقدی، تسهیلات و اعزام به اردوهای تفریحی زیارتی برخوردار می‌شوند.

وی گفت:  نیروهای افتخاری سفیرانی هستند که با حضور خود موجب کاهش آسیب ها در جامعه خواهند شد.

اجرای طرح پلیس افتخاری در ۱۷ استان کشور

مدیرکل پلیس افتخاری ناجا اظهار داشت: پلیس‌های افتخاری از یک البسه خواستی استفاده می‌کنند که دارای علائم ویژه ای است.

اکرامی گفت: اعضای پلیس افتخاری حق اعمال قانون را ندارند و در ماموریت‌ها با تبعیت از نیروهای انتظامی فعالیت می‌کنند.

وی تصریح کرد: اعضای پلیس افتخاری در تهران و کشور تاکنون با حضور در ورزشگاه‌ها، عید نوروز و ماه محرم به ویژه دهه نخست محرم قابلیت ها خود را نشان دادند.

وی بیان کرد: در برنامه‌ریزی کوتاه مدت زمینه جذب پلیس افتخاری در شش ماه نخست امسال در ۱۷ استان کشور به صورت پایلوت اجرا شده و مورد استقبال عمومی افراد جامعه قرار گرفته است.

مدیرکل پلیس افتخاری ناجا گفت: هم اکنون این طرح در کل کشور عملیاتی شده و در اجرای آن خراسان جنوبی از هفته گذشته آغاز شده است.

اکرامی به بحث آموزش نیروهای افتخاری اشاره کرد و افزود: در بخش عمومی کتابچه‌هایی در اختیار این افراد قرار گرفته است و در بخش تخصصی با توجه به عرصه‌های به کارگیری در حوزه های مختلف آموزش هایی را خواهند گذراند.

منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + سه =