۲۲۰ نقطه خراسان جنوبی همنوا با رباب علی لای علی لای سر می دهند

خبرگزاری فارس – خراسان جنوبی؛ شش ماهه ترین تشنه به دست پدر آمد                     با لب زدنش گریۀ هر سنگ در آمد

در فاصلۀ کوچک یک بوسه به سرعت                      بی تاب شد و حوصلۀ تیر سر آمد ….

عطش در میان کاروان بالا گرفت، از آب خبری نبود، عطش گلوی کودکان کاروان را می سوزاند، آب را بر خیام بسته بودند و از دست رباب (س) هم برای طفل شش ماهه اش کاری بر نمی آمد، دیگر علی اصغر (ع) با لالایی آرام نمی شد و آن گاه که حسین (ع) کودک خردسالش را بر دستش گرفت تا بلکه آب را از او دریغ نکنند اما پاسخ به تیری سه شعبه دادند …

قرار است جمعه کوچک ترین عزاداران حسینی این سربازان کوچک همنوا شوند با کوچک ترین شهید دشت بلا و همراه با رباب نوای علی لای علی لای سر دهند و در زلال قطرات اشک آن ها گهواره علی اصغر به حرکت درآید و همه همنوا با رباب شوند.

امسال ۴۵ کشور جهان، ۸ هزار نقطه از ایران زمین و ۲۲۰ نقطه از خراسان جنوبی قرار است همه سربازان کوچک از فرمانده بزرگشان یعنی حضرت علی اصغر فرمان بگیرند و همنوا شوند با مادرش رباب.

آن طور که مهدی حبیبی، عضو مجمع جهانی شیرخوارگان حسینی در گفت و گو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهارداشت: امسال در ۸ هزار نقطه از ایران زمین، ۴۵ کشور جهان و ۲۲۰ نقطه از خراسان جنوبی قرار است همیاش شیرخورگان حسینی برگزار شود.

به گفته وی در بیرجند نیز همایش مرکزی آن جمعه ساعت ۸:۳۰ صبح در حسینیه جماران با حضور خیل عظیم مادران و کودکان زیر ۳ سال برگزار می شود.

وی با بیان این که سال به سال بر اقبال برگزاری این همایش در اقصی نقاط جهان، ایران و به طبع خراسان جنوبی افزوده می شود افزود: شرکت ناوگان اتوبوس رانی بیرجند نیز در این روز از میدان آزادی آماده انتقال مادران و فرزندان به حسینیه جماران است.

عضو مجمع جهانی شیرخوارگان حسینی خراسان جنوبی به فعال بودن دو کارگاه دوخت لباس در خراسان جنوبی اشاره کرد و ادامه داد: در این کارگاه ها ۶ هزار دست لباس دوخت شد و در اختیار شهرستان برای توزیع قرار گرفت.

حبیبی افزود: این همایش در همه مراکز شهرستان ها، شهرها و روستاها خراسان جنوبی در این روز برگزار می شود.

پایان پیام/۶۹۰۷۵

 

 

 


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + 3 =