همنوایی مادران و شیرخوارگان با رباب در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس- خراسان جنوبی؛ همه یک دست لباس رزم به تن کرده و به اذن فرمانده کوچکشان در میدان نبرد کربلا به میدان آمده اند تا لبیک گویی کوچک ترین شهید تشنه لب دشت بلا حضرت علی اصغر (ع) باشند. 

همه آمده اند تا با دل های زلالی، پاک و بی ریاشان همنوا شوند با رباب مادر حضرت علی اصغر(ع) و گهواره او را تکان دهند شاید دل پر از آشوب مادر آرام گیرد.

همه مادران با کودکشان آمده اند تا حرض سلامتی این میوه های دلشان از کوچک ترین سرباز کربلا بگیرند و همراه با رباب نوای علی لای علی لای سردهند.

اینجا بهشتی است که تنها نصیب مادران و کودک زیرسال سه می شود و آن قدر توشه از این محفل برمی گیرند تا یک سال فرزندشان را بیمه حضرت علی اصغر(ع) کنند.

اینجا بوی خدا، بوی حسین، بوی خون به ناحق ریخته فرمانده کربلا، این چشمه جوشان خونین کربلا، اینجا نابرابرترین جنگ جهانی دنیا، اینجا کودک کشی، اینجا در خون غلطیدن برای احقاق امر به معروف و نهی از منکر آری اینجا همایش شیرخوارگان حسینی در جای جای خراسان جنوبی.

نوای علی لای علی لای به عرش می رسد و از این محفل و عرشیان همنوا می شوند با مادران و کودک در غم رباب و فرمانده کربلا.

نوای علی لای علی لای در کائنات می پیچد همه کائنات اشک می ریزند برای آن گلوی پاره پاره شده کوچک ترین سرباز دفاع از دین و دینات. اینجا فرشتگان جام جام آب می آورند برای رفع عطش حضرت علی اصغر(ع).

اینجا همه می شوند مادر علی اصغر گهواره اش را تکان می دهند تا آرام گیرد این کودک بی تاب از تشنگی و بی شیری.

اینجا همه می شوند دجله و فرات برای رفع عطش از علی اصغر(ع).

آری اینجا اقیانوس حضور فرشتگان پاک سبزپوش عزادار حضرت علی اصغر(ع) است که همه می خواهند خود را دل این آب روان بزنند و غرق شوند چرا که ناجی دارند چون علی اصغر.

اینجا دریای آرامی ست برای حضور فرشتگان سبز پوش عزادار علی اصغر تا آرام شود مادر وقتی که فرزندش سیراب می شود با گرفتن جام سلامتی از حضرت علی اصغر(ع)

همایش شیرخوارگان حسینی در خراسان جنوبی نیز همزمان با سراسر کشور در ۲۲۰ نقطه استان برگزار شد و این مراسم در بیرجند در حسینیه جماران برگزار شد.

مادران سوگوار با بستن سربندهای سبز و قرمز رنگ با عنوان یا حسین بر پیشانی شیرخوارگان خود به عزاداری برای سرور و سالار شهیدان، اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و شهدای کربلا پرداختند و در مظلومیت شیرخوار ۶ ماهه امام حسین (ع) اشک ماتم ریختند.

این مادران عزادار، کودکان خردسال و شیرخوار خود را بر دستان پرمهر خود گرفته و به یاد حضرت علی اصغر(ع) و مادر گرامیش حضرت رباب (س) گریه کردند.

همچنین کودکان خردسال به یاد طفل شیرخوار حسین (ع) لباس سبز بر تن کرده‌اند و به نشانه ادامه راه سرخ نهضت عاشورا تا ظهور حضرت ولی عصر(عج) سربند «یا صاحب الزمان» بر سر زده‌اند.

بانوان خراسان جنوبی امروز با چشمانی اشک بار و فریاد «یا صاحب الزمان» و «یا ابا عبدالله» شیرخوار خود را با آرمان‌های امام حسین(ع) هم پیمان و از آن امام همام شفاعت دوعالم فرزند خود را طلب کردند.

مداحان اهل‌بیت (ع) نیز امروز دربرنامه‌های همایش شیرخوارگان حسینی (ع) در مظلومیت سرور و سالار شهیدان و عزای طفل ۶‌ ماهه این امام مظلوم، مرثیه‌ سرایی کردند و مردم نیز به یاد حضرت علی‌ اصغر (ع) اشک ماتم ریختند ؛ مادران عزادار حسینی نیز با خواندن لالایی یاد شهید خردسال مظلوم دشت کربلا حضرت علی‌ اصغر (ع) را گرامی داشتند.

ذکر مصیبت‌های وارده بر حضرت علی اصغر و رباب (ع)، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، خیمه‌های معرفت، بصیرت عاشورایی، تشییع نمادین حضرت علی اصغر (ع) و قرائت نذرنامه‌ شیرخوارگان از دیگر برنامه‌های این همایش معنوی در استان خراسان جنوبی همزمان با سراسر کشور بود.

همایش شیرخوارگان حسینی شهرستان بیرجند در محل حسینیه جماران و امامزادگان باقریه (ع)، شهرستان طبس در محل امامزاده حسین بن موسی الکاظم (ع)، بشرویه در حسینیه سادات حسینی فاطمیه، نهبندان حسینیه سید الشهدا (ع) و در شهرستان زیرکوه در مصلی نماز جمعه حاجی‌آباد برگزار شد.

همچنین این مراسم شهرستان سربیشه در مهدیه این شهر، خوسف در محل هیأت حسینی، فردوس در محل هیأت رزمندگان اسلام، سرایان حسینیه سیدالشهدا (ع)، قاین در محل هیأت علی اصغر و همچنین در شهرستان درمیان در حسینیه الزهرای مسجد جامع درخش برگزار شد.

 

پایان پیام/۶۹۰۷۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + شانزده =