الحاق ۲۷۰۰ هکتار زمین در خراسان جنوبی در دستور کار است

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی امروز در گفت وگوی ویژه خبری شبکه یک و شبکه خبر سیما در خصوص الحاق زمین به محدوده شهرها، اظهار کرد: بر اساس سهمیه ای که برای خراسان جنوبی تعیین شده در یک دوره چهار ساله سهمیه ما ۴۰ هزار و ۴۴۹ واحد است که ۲۲ هزار و ۴۴۹ واحد شهری و ۱۸ هزار واحد روستایی است.

وی تصریح کرد: تأمین زمین بیشتر از اراضی ملی است و توافقی با مالکان نهادها، دانشگاه ها و سازمان ها برای تأمین زمین انجام شده و توانستیم ۲۷ هزار واحد زمین را تهیه کنیم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: ۱۰۳ هزار نفر متقاضی مسکن داشتیم که ۳۲ هزار نفر واجد شرایط هستند و ۲۷ هزار واحد زمین برای این افراد تهیه شده است.

به گفته وی با پیگیری ها و تعاملی که در استان است تا پایان سال این ۲۷ هزار واحد را به ۵۰ هزار واحد خواهیم رساند.

قناعت اظهار داشت: در خراسان جنوبی ۳۱ شهر داریم که از این تعداد واحدهای نهضت ملی مسکن در ۳۰ شهر به صورت ویلایی است و یک شهر یعنی بیرجند به دلیل متقاضی زیاد و کمبود زمین به صورت آپارتمانی خواهد بود. 

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه تاکنون یک هزار و ۵۱۵ هکتار زمین در سطح استان تأمین شده، گفت: برای تأمین زمین مابقی،  الحاق ۲۷۰۰ هکتار زمین به محدوده شهری در دستور کار است که ۴۵۰ هکتار زمین آماده و به تهران ارسال کردیم و ۲ هزار و  ۲۵۰ هکتار دیگر هم در اسرع وقت تعیین تکلیف خواهد شد.

قناعت ادامه داد: تعیین تکلیف ۶۹۸ هکتار باقی مانده در خراسان جنوبی طی دو ماه آینده انجام خواهد شد.

 معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن  همدر این گفت وگو گفت: آمار ارائه شده توسط استاندار در خصوص تأمین زمین به واحد در  خراسان جنوبی درست است و این استان جزو استان های خوب کشور در طرح نهضت ملی مسکن است.

وی گفت: در قالب ماده ۱۱ طرح جهش تولید  مسکن الحاق هزار و ۱۰۰ هکتار زمین در خراسان جنوبی انجام شده و ۶۹۸ هکتار باقی مانده در دستور کار شورای برنامه ریزی است که با مشکلات استعلامات دستگاه های اجرایی روبرو شده است.

رضایی با بیان اینکه در وزارت راه و شهرسازی برای الحاق زمین شتابی صورت گرفته، افزود: از آبان ۱۴۰۰ تا امروز ۱۸ هزار هکتار الحاق زمین انجام شده ولی انتظار این است مابقی الحاقات سریع تر انجام شود.

شایان ذکر است؛ استان های کرمان، کردستان، خراسان جنوبی و مرکزی در طرح نهضت ملی مسکن پیشرو هستند.

پایان پیام/۶۹۰۷۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − هفت =