برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن کریم اوقاف به میزبانی بیرجند

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مرحله منطقه‌ای چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم از ۲۰ تا ۳۰ تیر ماه سال جاری در هفت منطقه از استان برگزار شده است.

وی عنوان کرد: در این دوره از مسابقات بیش از ۹۰۰ نفر از قاریان، حافظان، مرتلان، مؤذنان و دعا‌خوانان ممتاز شهرستان‌های مختلف استان در گروه سنی بالای ۱۸ سال در ۲ بخش خواهران و برادران با هم به رقابت پرداختند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در خصوص زمان برگزاری مرحله استانی چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم گفت: مرحله استانی این دوره از مسابقات از تاریخ ۱۹ تا ۲۰ مرداد به میزبانی شهرستان بیرجند برگزار خواهد شد.

بخشی‌پور اظهار کرد: در مرحله استانی تعداد ۹۷ نفر مرد و تعداد ۵۹ نفر زن به عنوان منتخبین مرحله منطقه‌ای در رشته‌های قرائت تحقیق، ترتیل، حفظ (۵ جزء، ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم) و همچنین رشته‌های دعاخوانی و اذان با هم رقابت خواهند کرد.

وی افزود: برگزیدگان مرحله استانی در رشته‌های قرائت تحقیق، ترتیل، حفظ ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن و همچنین دعاخوانی و اذان برای رقابت با منتخبان سایر استان‌ها به مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه معرفی می‌شوند.

بخشی‌پور با اشاره به تعداد داوران حاضر در این مسابقات خاطرنشان کرد: قضاوت این دوره از مسابقات قرآن کریم را تعداد ۱۲ نفر از اساتید ممتاز کشوری و استانی بر عهده دارند.

پایان پیام


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − پنج =