ابلاغ انجام خرده‌فروشی در مرز ماهیرود خراسان جنوبی

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد اشرفی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در جلسه کارگروه توسعه صادرات و شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان اظهار داشت: با این ابلاغ میزان خرده‌فروشی برای هر سرپرست خانوار در استان ماهانه ۴۰۰ دلار خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌های مرتبط با موضوع صادرات باید تلاش خود را در راستای توسعه صادرات به کشورهای مختلف به‌کار گیرند چرا که خط قرمز مدیریت استان است، از دستگاه‌های متولی خواست که روند صادرات کالا به کشور افغانستان را با کار تیمی، همدلی و همراهی تسهیل کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: تسریع فرآیندها، توسعه زیرساخت‌ها، برگزاری نمایشگاه و تشکیل اتاق‌های مشترک از جمله راهکارهای توسعه صادرات خراسان جنوبی است.

اشرفی با بیان اینکه دستگاه‌های متولی راهکارهای توسعه صادرات را به استانداری ارسال کنند تا با به‌کارگیری آن، توسعه صادرات را از مرز استان رقم بزنیم، تأکید کرد: لازم است استقرار کنسولگری افغانستان در بیرجند توسط دستگاه‌های متولی در استان پیگیری شود.

وی با بیان اینکه نیروی اداره کل استاندارد استان برای نمونه‌گیری از مشتقات نفتی باید در منطقه ویژه اقتصادی مستقر شود با اشاره به اینکه سند توسعه صادرات در خراسان جنوبی نداریم، افزود: باید با همراهی دستگاه‌های متولی نسبت به تدوین این سند اقدام کنیم.

پایان پیام


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 1 =