اختصاص سهمیه جدید وام برای درخواست های مردمی خراسان جنوبی از ریاست جمهوری

عباسعلی ملکی، مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی، امور حقوقی و ارتباطات مردمی استانداری خراسان جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهارداشت: یکی از برنامه‌ها و اولویت‌های اصلی دولت سیزدهم سهولت در برقراری ارتباط مدیران با مردم از طرق مختلف است.

وی با اشاره به این که یکی از موضوعاتی که در مجموعه استانداری به عنوان نماینده عالی دولت پیگیری می‌کنیم موضوع حضور مدیران در بین مردم و داشتن برنامه‌های مختلف برای این موضوع است، بیان داشت: این سیاست کلی یکی از اهداف و برنامه‌های اصلی دولت بوده که ملاقات‌های چهره به چهره یکی از این موارد است.

مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی، امور حقوقی و ارتباطات مردمی استانداری خراسان جنوبی افزود: در همین راستا دستورالعملی به دستگاه های اجرایی استان ابلاغ شده که شخص استاندار بر روی آن تاکید داشته‌اند.

ملکی با اشاره به این که یک سری اهداف و برنامه‌ها به مدیران تکلیف شده که موضوع دیدارهای هفتگی با مردم از جمله آن است، اضافه کرد: مدیران ملزم هستند تا یک روز از هفته را به عنوان روز ملاقات مردمی و دیدارهای چهره به چهره با مردم را در برنامه کاری خود بگنجانند که در همین راستا مکاتبات لازم با دستگاه‌ها صورت گرفته است.

وی ادامه داد: با توجه به این که ماموریت دستگاه‌ها متفاوت بوده بنابراین نتوانستیم یک روز خاص را برای همه دستگاه‌ها در حوزه ملاقات با مردم مشخص سازیم بنابراین این موضوع به خود دستگاه‌ها سپرده شد تا یک روز را مشخص کرده و در این روز ملاقات‌های انجام شده را گزارش دهند.

مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی، امور حقوقی و ارتباطات مردمی استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: برای اطلاع‌رسانی به عموم مردم برای انجام این ملاقات‌ها دستگاه ها موظف هستند تا زمان بندی ملاقات ها را در پرتال دستگاه مربوط اطلاع‌رسانی کنند.

ملکی یادآور شد: تاکنون گزارشی در استان مبنی بر عدم ملاقات مردمی دستگاه های اجرایی نداشته ایم.

مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی، امو حقوقی و ارتباطات مردمی استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: از لیست افرادی که با مدیران دستگاه ها ملاقات داشته اند که از سوی دستگاه های اجرایی مختلف فرستاده می شود ۲۰ درصد آنها به صورت شانسی انتخاب و برای راستی آزمایی کار مورد بررسی قرار می گیرند.

ملکی با بیان این که در پی سفر اخیر رئیس جمهور به استان در مجموع ۱۰۴ هزار و ۶۳۴ نامه و درخواست از طریق مرکز ارتباطات مردمی ۱۱۱ واصل شد، یادآور شد: از این تعداد ۵۲ هزار و ۴۹۴ مورد مربوط به تماس با مرکز ۱۱۱  و ۵۲ هزار و ۱۴۰ مورد نامه بوده است.

وی اضافه کرد: این حجم از نامه ها و درخواست ها نسبت به درخواست های مردمی در سفرهای قبلی قابل مقایسه نبود بنابراین برای رسیدگی بهتر آنها با کمک بانک اطلاعاتی که در اختیار بود درخواست ها دسته بندی شد.

مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی، امو حقوقی و ارتباطات مردمی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به ایننکه بیشترین درخواست های واصله مربوط به کمک های معیشتی بوده که ۴۰ هزار و ۷۵۱ مورد از مجموع ۱۰۴ هزار و ۶۳۴ درخواست را به خود اختصاص داده است، بیان داشت: همچنین حدود ۴۰ درصد از درخواست ها در حوزه مساعدت مالی بوده است.

ملکی افزود: اعتبارات دستگاه های اجرایی برای مساعدت مالی بسیار ناچیز بوده به همین سبب باید اعتباراتی را از مرکز ارتباطات مردمی جذب می شد که در همین راستا هفته گذشته سفری به همراه استاندار خراسان جنوبی به تهران انجام و با  رئیس مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری دیدار و گزارش عملکردی از ان حوزه ارائه شد.

وی با بیان این که ۳۵ درصد درخواست ها مربوط به دریافت وام و تسهیلات قرض الحسنه بوده است، گفت: مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری وام های هفت گانه با سقف ۱۵ میلیون تومان به صورت قرض الحسنه مشخص ساخته که حدود ۱۸ هزار و ۴۶۲ مورد درخواست در این موضوعات هفت گانه در استان دسته بندی شدند که برای ۴ هزار مورد از این درخواست ها از مرکز سهمیه برای استان دریافت تا از طریق بانک های عامل ملت، تجارت، رفاه، ملی و صادرات پرداخت شود.

مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی، امو حقوقی و ارتباطات مردمی استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: برای سهمیه ۴ هزار فقره تسهیلات دریافت شده از مرکز ارتباطات مردمی ۷۰ درصد این تعداد درخواست قبل از عید پرداخت شد.

ملکی تصریح کرد: براساس بررسی ها و دسته بندی درخواست های واصله که در استان صورت گرفت ۷۰ درصد درخواست های مساعدت مالی توسط افرادی بوده که جزو دهک های یک تا پنج جامعه بوده اند.

وی افزود: با همکاری و همراهی بانک ها توانستیم تا عید ۷۰ درصد درخواست های مبنی بر دریافت تسهیلات را پاسخ داده و به آنها تسهیلات پرداخت شد و تا سه هفته گذشته حدود ۳ هزار و ۸۰۰ مورد دیگر از مجموع ۴ هزار درخواست وام پرداخت و مابقی در مرحله تشکیل پرونده قرار دارند.

مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی، امو حقوقی و ارتباطات مردمی استانداری خراسان جنوبی در رابطه با نحوه ملاقات مردمی با استاندار گفت: افرادی که درخواست ملاقات حضوری با آقای استاندار را دارند می توانند با سامانه ۱۱۱ تماس گرفته و درخواست خود را مطرح سازند و یا به صورت حضوری به دفتر بازرسی استانداری و درخواست خود را مطرح سازند.

ملکی بیان داشت: درخواست های واصله از سوی مردم یا شکایت بوده و یا درخواست کمک بوده که اگر درخواست کمک باشد پیگیری آن در داخل استان انجام و اگر در قالب شکایت باشد به مرکز فرستاده و از سوی وزارت خانه مربوطه به دستگاه مورد نظر دستورات لازم ابلاغ می شود.

وی خاطرنشان کرد: در پی سفر اخیر که به همراه استاندار خراسان جنوبی به مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری صورت گرفت قول گرفتن سه هزار و ۴۰۰  فقره سهمیه وام دیگر برای استان داده شد که افراد براساس دسته بندی صورت گرفته برای دریافت این تسهیلات به بانک های عامل معرفی خواهند شد.

پایان پیام/۶۹۰۲۷


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − دوازده =