تعیین تکلیف اراضی زعفرانیه بیرجند طی ۴۵ روز آینده برای طرح جوانی جمعیت

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، میر محمد مودی، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی امروز به رسانه ها اعلام کرد: برای قانون حمایت از خانواده و طرح جوانی جمعیت و تأمین زمین برای خانواده‌های دارای ۳ فرزند به بالا، تاکنون ۷ هزار و ۵۰۰ نفر در سامانه مربوطه ثبت نام کرده اند.

وی افزود: از این تعداد ۳ هزار و ۵۰۰ نفر واجد شرایط شده و ثبت نام کرده اند و برای ۲ هزار متقاضی زمین تأمین و تحویل داده شده و در حال پیگیری برای تأمین زمین برای سایر متقاضیان هستیم.

به گفته وی در مورد واگذاری زمین در بیرجند، ابلاغیه‌ای برای وزارت مربوط ارسال کرده ایم و ظرف ۴۵ روز آینده تعیین تکلیف و واگذاری زمین‌های سایت زعفرانیه برای متقاضیان واجد شرایط در بیرجند انجام می شود.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی افزود: این زمین‌ها در متراژ ۲۰۰ متری به ۲ متقاضی واگذار می‌شود.

مودی عنوان کرد: زمین‌ها به صورت رایگان واگذار می‌شود و فقط هزینه آماده سازی آن با دو سال تنفس و بدون سود در اقساط از متقاضیان دریافت خواهد شد.

وی گفت: در مورد اعطای زمین در طرح نهضت ملی مسکن نیز محدودیتی در ثبت نام نداشتیم و تاکنون ۳۱ هزار واحد زمین تأمین و آماده تحویل به متقاضیان است که از این تعداد ۲۶ هزار واحد زمین به متقاضیان تحویل شده است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: مبلغ تسهیلات در این طرح به ۵۵۰ میلیون تومان رسیده و ۲ هزار نفر در حال دریافت این تسهیلات هستند به صورتی که بازپرداخت آن باید حداکثر هر قسط بر مبنای ۴۰ درصد حداقل دستمزد و مزایای قانون کار باشد.

پایان پیام/


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + شش =