آغاز طرح تولید ۱۴ هزار تنی انواع تایر در خراسان جنوبی

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، امروز با حضور جمعی از مسوولان استانی و محلی طرح تولید ۱۴ هزار تنی انواع تایرهای خودروهای شاسی بلند با بودجه ۱۰ هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال  و سهم ارزی ۱۷ میلیون و ۲۵۹ هزار دلار با اشتغال مستقیم برای ۲۲۸ نفر و اشتغال غیرمستقیم ۸۳۶ نفر به بهره‌برداری رسید.

افزایش ۱۴ هزار تنی ظرفیت فعلی کارخانه، تامین ۴۲ درصد از نیاز انبار، رشد ۲۹ درصدی سرانه تولید، سود خالص بیش از ۳۰ درصدی محصولات طراحی در این طرح و …. از ویژگی‌های این طرح عظیم است.

از حدود ۸۳۵ میلیارد تومان ماشین آلات مورد نیاز این پروژه حدود ۴۲ درصد عمق داخلی سازی ساخت ماشین آلات به ارزش ۳۵۳ میلیارد تومان است که این طرح را در ایران منحصر به فرد کرده چراکه این در طرح‌های مشابه صنعت لاستیک در ایران حدود ۲۰ درصد از ماشین آلات داخلی سازی شده است.

خودکفایی در طراحی و دانش بومی محصولات با صرفه‌جویی ۵۰ هزار دلار در تولید هر سایز برای اولین بار در ایران هیچ هزینه‌ای برای واردات دانش فنی نشده است.

سید محمد حسین زینلی، مدیرعامل بزرگترین واحد صنعتی خراسان جنوبی در این مراسم گفت: تایر صنعت پایین دستی خودروسازی است، در جهان حدود ۸۲ دستگاه خودرو تولید می شود در کشور یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه، بعد از یازده سال در دولت سیزدهم جایگاه صنعت خودرو در ایران به جایگاه چهاردهم جهان رسید که باید قدر آن را دانست.

وی اظهارداشت: پیش بینی های شده که در هزار و ۴۴۳ میلیون خودرو تولید شود که نیاز ۱۵ میلیون حلقه تایر دارد که با اتفاق بازار بسیار خوبی برای خودروسازان ایجاد خواهد شد.

این خبر تکمیل می شود

 


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 4 =