استاندار خراسان جنوبی گفت: راه‌آهن شرق کشور در لایحه بودجه سال آینده کل کشور ردیف اعتباری مستقل گرفت.

استاندار خراسان جنوبی گفت: راه‌آهن شرق کشور در لایحه بودجه سال آینده کل کشور ردیف اعتباری مستقل گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس(طبس نیوز)،وجه‌الله خدمتگزار دقایقی پیش در جمع خبرنگاران با تبریک این اقدام ارزشمند دولت در اختصاص به ردیف مستقل برای راه‌آهن استان، اظهار داشت: برای آغاز عملیات اجرایی این طرح ۱۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی در بودجه سال آینده لحاظ شده است.

وی گفت: پس از ماه‌ها تلاش و پیگیری‌های انجام شده از سوی مدیران عالی استان، نمایندگان مجلس در مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی، امام جمعه و سایر مسئولان استانی این مهم عملیاتی شده است.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: در بودجه امسال ۵ میلیارد تومان برای اجرای این طرح مصوب شده که تاکنون ۲ میلیارد تومان آن اختصاص یافته اما به دلیل کسری بودجه دولت وعدم نداشتن ردیف مصوب مابقی این اعتبارات تاکنون اختصاص نیافته است.

خدمتگزار تصریح کرد: برای بودجه سال  آینده راه آهن خراسان جنوبی نیز۱۰ میلیارد تومان و برای سال ۹۵، ۲۲۵ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه عملیات این طرح از اوایل سال آینده آغاز می‌شود، گفت: پیش بینی می‌شود این طرح تا پایان سال ۱۳۹۹ به بهره‌برداری برسد.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: راه‌آهن خراسان جنوبی از بندر عباس آغاز و پس از مسیرهای چابهار، زاهدان، نهبندان، سربیشه، بیرجند، قاینات، کال شور به راه‌آهن خراسان رضوی متصل می‌شود.

خدمتگزار گفت: با اجرای راه‌آهن خراسان جنوبی شرق کشور به کشورهای افغانستان ،پاکستان و هندوستان از طریق شبکه ریلی متصل می‌شود.

وی بیان کرد: طرح اجرای راه‌آهن خراسان جنوبی باردیف بودجه ۴۰۷۰۱۹۱ امروز از سوی رئیس جمهور و در قالب بودجه سال ۹۴ کل کشور به مجلس ارائه شده است.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: این طرح پس از ۱۰ روز بررسی و پیشنهادات مربوط در کمیسیون‌های تخصصی مجلس به کمیسیون تلفیق و پس از بررسی‌های لازم در صحن علنی مجلس مطح می‌شود.

وی ساخت و اجرای راه آهن در این استان را سبب توسعه شرق کشور و خروج این استان از بن‌بست دانست و بیان کرد:با اجرای آن خراسان جنوبی به آب‌های آزاد دریای عمان و  آسیای میانه متصل می‌شود.

خدمتگزار نقش راه آهن در اقتصاد شرق کشور را بی‌بدیل خواند و گفت: ساخت راه آهن خراسان جنوبی فضای کسب و کار را پویا و مستمر می‌کند و سبب ایجاد درآمدهای پایدار در استان می‌شود.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اجرای این طرح زمینه جذب و افزایش سرمایه‌گذاران را به دنبال دارد، افزود: افزایش پروازهای فرودگاه بیرجند و توسعه سایر زیرساخت‌ها از دیگر مزیت‌های این طرح است.

وی با بیان اینکه از محل ماده ۱۸۰ برنامه بودجه ۵۰۰ میلیون تومان برای متصل شده شهرستان فردوس به شبکه ریلی اختصاص یافته است، گفت: تمام شهرستان‌های استان خراسان جنوبی به شبکه ریلی کشور متصل می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه هنوز مشخص نیست که عملیات اجرایی این طرح از چه استانی آغاز شود، اظهار داشت: پس از بررسی‌های کارشناسی در تمام استان‌های خراسان جنوبی، رضوی و سیستان و بلوچستان کارگاه‌های اجرایی و عملیاتی  اجرا می‌شود.

منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 4 =