دسته روی هیئات عزاداری همزمان با اربعین حسینی در خراسان جنوبی برگزار می شود

مسئول تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری ‌آیین دسته روی هیئات عزاداری در شب و روز اربعین حسینی در تمام شهرهای استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس(طبس نیوز)،حجت الاسلام احمد رضایی اظهار داشت: همزمان با شب و روز اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام) بسیاری از هیئات مذهبی؛ آیین دسته روی را برگزار می کنند.

وی از حضور مداحان و خطبای برجسته استانی و کشوری در مراسم عزاداری شب و روز اربعین در مرکز استان خبر داد و افزود: زیارت اربعین نیز همزمان با فرا رسیدن چهلمین روز شهادت حضرت امام حسین(علیه السلام) و ۷۲ تن از یارانش؛ در مساجد و حسینیه ها و تکایا قرائت می شود.

مسئول تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: در بیرجند این مراسم معنوی همزمان با صبح اربعین در “بقعه متبرکه شهدای باقریه، مسجد امام حسین(علیه السلام) و هیات حسینی” با حضور خیل عزداران و عاشقان امام حسین(علیه السلام) قرائت می شود.

وی از حضور حجج الاسلام «محمد وحیدی و محمدباقر گرایلی» همزمان با ایام اربعین حسینی در بیرجند خبر داد و تصریح کرد: حجت الاسلام وحیدی از حوزه علمیه مشهد به مدت ۱۰ شب در مسجد امام حسین(علیه السلام) و تکیه جانباز کربلا و همچنین حجت الاسلام دکتر گرایلی نیز به مدت یک دهه در بقعه شهدای باقریه و حسینیه امام رضا(علیه السلام) بیرجند به ایراد سخنرانی می پردازند.

رضایی از اعزام ۲۶ کاروان پیاده به کربلا و مشهد خبر داد و اظهار داشت: ۱۶ کاروان پیاده عازم مشهد الرضا و مابقی برای شرکت در مراسم اربعین حسینی با پای پیاده عازم کربلای معلی شده اند.

وی یادآور شد: روز حرکت کاروان های پیاده مشهد از شهرهای استان به منظور شرکت در مراسم سالروز شهادت امام رضا(علیه السلام) بر اساس مسافت هر شهر با مشهد مقدس متفاوت است.

 منبع:خبرگزاری شبستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × یک =