شهرستان درمیان رکوردار بارندگی‌های خراسان‌جنوبی

فاطمه زارعی، کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهارداشت: براساس پیش بینی های صورت گرفته روز گذشته در استان شاهد رگبار و رعد و برق، بارش تگرگ و برخورد صاعقه بوده ایم.

وی با اشاره به این که بیشترین بارش گزارش شده طی ۲۴ ساعت گذشته در استان مربوط به ایستگاه گزیگ به میزان ۱۹ میلی متر بوده است، تصریح کرد: همچنین میزان بارش گزارش شده در این مدت در مراکز شهرستان های استان در درمیان ۸ میلی‌متر، نهبندان ۶ میلی متر، بیرجند ۵ میلی متر، خوسف ۴ میلی متر، حاجی آباد یک میلی متر و قاین و سربیشه کمتر از یک میلی متر بود.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی به پیش بینی هواشناسی طی ۲۴ ساعت آینده در استان اشاره داشت و افزود: براساس الگوی نقشه های پیشیابی هواشناسی امروز عمده سامانه بارشی با شدت کمتر در نهبندان، درمیان، سربیشه و حاجی آباد و قسمت هایی از شهرستان خوسف و بیرجند قابل پیش بینی بوده و همچنین در روزهای سه شنبه و چهارشنبه بارش های پراکنده به صورت محسوسی در نوار شرقی استان قابل انتظار است.

زارعی با بیان اینکه به لحاظ دمایی طی ۲۴ ساعت آینده روند کاهش دمای هوای استان ادامه دارد، بیان داشت: دمای هوای استان در این مدت سردتر خواهد شد.

وی یادآور شد: همجنین طی ۲۴ ساعت گذشته قاین با حداقل دمای هفت درجه سردترین و دهسلم با حداکثر دمای ۳۰ درجه گرمترین ایستگاه استان گزارش شده است.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته نوسانات دمایی در بیرجند بین ۲۲ و ۱۱ درجه سلسیوس گزارش شد.

پایان پیام/۶۹۰۲۷


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − نه =