۱۸۹ معدن در طبس حقوق دولتی پرداخت می‌کنند

محمود زارع نیا، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت طبس امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهارداشت: همه معادنی که از وزارت صمت مجوز دارند به میزان نوع ماده معدنی، وضعیت استخراج و عیار ماده معدنی مشمول پرداخت حق مالکانه یا همان حقوق دولتی می شوند.

وی با بیان این که حقوق دولتی توسط وزارت صمت به همه بهره برداران ابلاغ می شود افزود: بهره برداران معادن نیز موظف اند این حقوق دولتی را پرداخت کنند.

به گفته وی در دولت جدید به صورت سیستمی و براساس سامانه قانون می گوید، باید ۱۵ درصد از حقوق دولتی یا بهره مالکانه در محلی که ماده معدنی قرار دارد و براساس پروژه هایی در حوزه های عمرانی، صنعتی و … تعریف شده اند هزینه شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت طبس با اشاره به این که وزارت صمت این حقوق دولتی به معادن ابلاغ می کند و معادن هم موظف به پرداخت هستند تصریح کرد: طی یک سال اخیر نیز اساس منابعی که سازمان مدیریت و برنامه ریزی به این منطقه از محل بهره مالکانه معادن اختصاص داده است مبلغی برای برای پروژه آبرسانی به روستای قائمیه تخصیص داده ایم.

زارع نیا خاطرنشان کرد: اگر معدنکاری این هزینه ها را پرداخت نکند مشمول ماده ۲۰ معادن شده و جریمه می شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت طبس اضافه کرد: ۱۸۹ پروانه معدنی در شهرستان داریم که حقوق مالکانه آن توسط وزارت صمت به آن ها ابلاغ می شود و این معدنکاران نیز موظف به پرداخت آن هستند.

پایان پیام/ 

 


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − دوازده =