مدیرکل گردشگری وزارت میراث: ابتکار خراسان‌جنوبی در برگزاری جشنواره عکس را دیگر استان‌ها دنبال کنند

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، سید مصطفی فاطمی، مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی امروز در بازدید از اولین نمایشگاه دومین جشنواره ملی عکس میراث ماندگار خراسان جنوبی اظهارداشت: تنوع جاذبه‌های خراسان جنوبی بسیار زیاد است تنوع فرهنگ‌ها، رنگ‌ها و اقلیم و در برخی نقاط نیز مثل قلعه‌ها، سکونت‌گاه‌ها و … گویا تاریخ متوقف شده و هنوز کاربرد دارند.

وی افزود: در این نمایشگاه می‌توان در خراسان جنوبی سیر کرد، آن را حس کرد و اندیشه‌های آنان را شنید.

به گفته وی با دیدن این عکس‌ها حس سفر به انسان دست می‌دهد و علاقه‌مند به سفر به این دیار می‌‌شود.

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: برگزاری جشنواره عکس و نمایشگاه آثار برگزیده این جشنواره، تفکر و ایده خوبی برای شناساندن استان بوده که توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی  خراسان جنوبی انجام شده و هنرمندان سراسر ایران را برای ثبت جاذبه‌های استان خود، دور هم جمع کرده است، می‌تواند رویه بقیه استان‌ها برای معرفی ناشناخته‌هایشان شود.

فاطمی ادامه داد: خراسان جنوبی هم از حیث طبیعی و هم حیث فرهنگی و تاریخی پتانسیل‌های فراوانی دارد اما واقعیت این است که این استان به‌خوبی معرفی نشده و مردم هنوز به‌‌خوبی این استان را نمی شناسند.

به گفته مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این نمایشگاه قابلیت‌های زیاد برای معرفی استان دارد و نباید محدود به این مکان شود و باید در مکان‌های عمومی، سیاسی و اجتماعی به نمایش گذاشته شود.

فاطمی اضافه کرد: پیشنهاد من این است که در هفته فرهنگی استان، نمایشگاه عکس جشنواره ملی میراث ماندگار به مدت یک هفته در مکان‌های مختلف استان به نمایش گذاشته شود و به طور حتم ما در این زمینه همکاری‌های لازم را خواهیم کرد.

پایان پیام/


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + سیزده =