گازرسانی روستایی در خراسان جنوبی به مرز ۱۰۰ درصد رسید

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، رحمان محمودی، مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی امروز به رسانه‌ها اعلام کرد: در دولت سیزدهم ۶۰۰ روستای استان گازرسانی شده و در ۱۶ سال قدمت گازرسانی به خراسان جنوبی متوسط گازرسانی به ازای هر سال ۱۰۰ روستا و در ۲ سال گذشته ۳۰۰ روستا بوده است.

وی گفت: در حال حاضر ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۸.۹ درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز بهره‌مند هستند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی تصریح کرد: ۹۱۶ روستای بالای ۲۰ خانوار استان جزو تکالیف شرکت گاز برای گازرسانی بود که از این نعمت برخوردار شدند علاوه بر این گازرسانی به هزار و ۹۸۲ روستا نیز انجام شد.

وی افزود: در دولت سیزدهم ۱۰۰ هزار میلیارد ریال طرح گازرسانی در استان تعریف و اجرا شده که دستاورد بزرگی برای توسعه این خطه است.

محمودی گفت: گازرسانی به ۶۰۰ روستا، ۳۰۹ واحد صنعتی، ۱۰ هزار واحد مسکونی در طرح جهش تولید مسکن، اجرای خطوط ارتباطی و گازرسانی به پاسگاه‌های مرزی در دولت سیزدهم انجام شده‌ و مهمترین پروژه‌ای که در این مدت آغاز شد، طرح انتقال گاز از دوراهی دشتک زابل به نهبندان است که فاز اول دشتک – زابل ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی کیفی‌سازی، بهینه‌سازی و هوشمندسازی را جزو برنامه‌های آتی شرکت گاز ذکر کرد و گفت: ۲ هزار و ۱۴۱ واحد تولیدی و صنعتی در استان گازرسانی شده و شهرک صنعتی نداریم که گازرسانی نشده باشد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی از افتتاح ۹۵ طرح گازرسانی با اعتبار ۶ هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال و کلنگ‌زنی ۴۱ طرح گازرسانی با اعتبار سه هزار و ۷۹۰ میلیارد ریال در دهه فجر امسال خبر داد و افزود: از دهه فجر به بعد هیچ روستایی نخواهیم داشت که عملیات گازرسانی آن آغاز شود.

وی بیان کرد: از این پس گازرسانی به واحدهای صنعتی و تولیدی، سایت‌های مسکن و بهسازی موتورخانه‌ها را در دستور کار داریم.

محمودی درباره محاسبه تعرفه‌های گاز در فصل سرما گفت: طبق مصوبه دولت، قیمت سه پله اول تعرفه گاز خانگی نسبت به تعرفه‌های سال‌های قبل هیچ تغییری نکرده است و فاصله بازه هر پله در تعرفه قدیم ۷۵ متر مکعب بوده ولی در تعرفه جدید این عدد ۱۰۰ متر مکعب است.

پایان پیام/۳۶۳۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + هفده =