مانور بزرگ خانه‌های هلال خراسان‌جنوبی برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدعلی کاوسی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی اظهار داشت: در ایام مبارک دهه فجر، مانور بزرگ خانه‌های هلال سراسر استان با شعار «خانه‌های هلال  – مادگی مستمر- فجر امدادی» برگزار شد. 

وی افزود: در این مانور که همزمان با شب مبارک مبعث پیامبر اسلام (ص) برگزار شد، ۵۵ نفر شامل یک نفر مسوول امداد و نجات و ۴ نفر مسوول خانه‌های هلال در تمامی شهرستانهای استان شرکت کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی به حضور تیم ها در ساعت ۱۲ شب در آبگرم هلال فردوس اشاره کرد و گفت: در این مانور ضمن حضور میدانی تمامی تیم ها صبح امروز کارگاه علمی عملیاتی موقعیت‌یابی، اسکان اضطراری،کمک های اولیه، حمل مصدوم و… شرکت کردند.

کاوسی به خانه های هلال اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه خانه‌های هلال خدمت نوینی محسوب می‌شود که اساس و رویکرد آن استفاده از ظرفیت مردمی و اقدامات اجتماع‌محوری است، با تأسیس خانه‌های هلال، خدمات جمعیت به دوردست‌ترین مناطق به‌ویژه مناطق روستایی و شهری گسترش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: کاهش آسیب‌پذیری، کاهش خطرپذیری حوادث، کاهش تأثیرات حوادث، افزایش توانمندی و تقویت روحیه فعالیت‌های داوطلبی و امدادی، مهم‌ترین اهداف جمعیت از تأسیس خانه‌های هلال است.

کاوسی در پایان به بحث آموزش اشاره کرد و گفت: همه خانه های هلال باید آموزش های امدادی و داوطلبانه را ببینند تا در برابر تمامی حوادث همیشه آماده باشند.

پایان پیام/۶۹۰۲۷


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + هشت =