شهدای عزیز شرمنده که برای شما ستاد استقبالی نداریم

در حالی که دوشنبه هفته آینده خراسان جنوبی میزبان ۸ شهید گمنام است در سایه بی‌تدبیری مسئولان خبری از ستاد استقبال شهدا نیست و شاید کسی نمی‌داند شهدا به بیرجند می‌آیند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس(طبس نیوز)،دیشب بود که مسئول خبرگزاری دفاع مقدس خراسان جنوبی در ستاد استقبال از رئیس جمهور از تشییع پیکر ۸ شهید گمنام در بیرجند خبر داد. این خبر در حالی در جلسه داده شد که هیچ مسئولی از عالی‌ترین مسئولان استان تا مدیران کل حاضر نشدند در مورد آن سخن بگویند؛ حتی تا این لحظه هیچ مسئولی اعلام نکرده دوشنبه هفته آینده خراسان جنوبی میزبان ۸ شهید گمنام است.

متأسفانه مسئولانی که دم از دفاع از فرهنگ ایثار و شهادت می‌زنند، نه تنها در جلسات استقبال از رئیس جمهور یادی از شهدا نمی‌کنند، بلکه اطلاع دقیقی از تشییع پیکر شهدا در بیرجند ندارند و این یعنی گمنامانی که گمنام‌تر به بیرجند می‌آیند.

شاید دلیل اصلی این کم‌توجهی به شهدای عزیز بی‌تدبیری مسئولانی باشد که شعار تدبیر آنان هر روز رساتر می‌شود. کم‌توجهی به شهدا از یک سو و سفر هیئت دولت به خراسان جنوبی همزمان با سفر زائران امام هشتم(ع) به مشهد مقدس از سوی دیگر که همواره خراسانی‌ها در این ایام به مشهد می‌روند قطعاً اوج بی‌بر‌‌نامگی مسئولان امر را می‌رساند.

آری شهدای گمنام به بیرجند می‌آیند، در حالی که حتی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تاکنون خبری در این زمینه اعلام نکرده است. شهدا در حالی می‌آیند که بنیاد شهید استان هنوز برنامه‌های استقبال را اعلام نکرده و خبری از تشکیل ستاد نیست و حتی مسئولان این حوزه فکرشان را تنها برای سفر رئیس جمهور گذاشته‌اند.

شهدای گمنام به بیرجند می‌آیند تا اثبات کنند آیا دفاع از فرهنگ ایثار و شهادت تنها شعار است یا عملی هم در کار است. آری شهدا در گمنامی‌ می‌آیند تا اثبات شود چه کسانی عکس شهدا در اتاق‌های خود دارند و عکس شهدا عمل می‌کنند.

برای مسئولانی که این‌روزها مدام می‌گویند همه مردم میزبان رئیس جمهورند باید عرض کنم یک‌بار هم بگویید همه مردم دوشنبه میزبان شهدای گمنام هستند. کاش یک بنر هم در لابه‌لای صدها بنر استقبال از رئیس جمهور می‌زدید و می‌نوشتید دوشنبه استقبال از شهدای گمنام است.

کاش دستگاه‌های مرتبط برای استقبال از شهدای عزیز هم ستاد مردمی شکل می‌دادند، اگر نگران هزینه‌های تبلیغات آن هستند.

در پایان جمله‌ای با شهدای عزیز با کمک از وصیت‌نامه شهید شوشتری:

«دیروز از هرچه بود گذشتیم امروز ازهرچه بودیم گذشتیم!

آنجا پشت خاکریز بودیم و اینجا در پناه میز!

دیروز دنبال گمنامی بودیم و امروز مواظبیم ناممان گم نشود!

جبهه بوی ایمان می‌داد و امروز ایمانمان بو می‌دهد

آنجا درب اتاقمان می‌نوشتیم یا حسین فرماندهی از آن توست

الان می‌نویسیم بدون هماهنگی وارد نشوید»

شهدای عزیز ضمن خوش‌آمدگویی به شما عزیزانی که رفتید و برای ما عزت آوردید از طرف همه مسئولانی که این روزها فراموشتان کرده‌اند عذر می‌خواهیم.

منبع:فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه − 1 =