اجرای پروژه‌های فیبری نوری در خراسان‌جنوبی به‌زودی تعیین تکلیف می شود

مصطفی بهی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهارداشت: امروز اجرایی شدن پروژه فیبر نوری مرکز خراسان‌جنوبی با همکاری شهرداری بیرجند در صحن شواری شهر برای تصویب مطرح می‌شود.

وی با بیان این که در صورت تصویب این پروژه در شورای شهر بیرجند به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می شود افزود: مجری این طرح شرکت شاتل در مرکز خراسان جنوبی ست.

وی از تعیین تکلیف اجرای پروژه فیبری نوری در بقیه نقاط استان نیز در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: اعتبار اجرای پروژه فیبر نوری بیرجند ۲۱۰ میلیارد تومان است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی در ادامه به بهره مندی ۳۲۴ روستای استان از شبکه ملی اطلاعات در دولت سیزدهم اشاره کرد و اظهارداشت: برای بهره مندی این روستاها از شبکه ملی اطلاعات ۶۵۰ میلیارد تومان هزینه شد.

به گفته بهی از هفته دولت تا دهه مبارک فجر نیز ۶۰ روستای استان با هزینه کرد ۱۳۴ میلیارد تومان از شبکه ملی اطلاعات بهره مند شدند.

این مقام مسوول با بیان این اکنون ۸۱ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند افزود: ۹۶ درصد روستاهای ۲۰ خانوار امکان مکالمه تلفنی را دارند.

بهی ادامه ادامه داد: همچنین در تلاشیم تا بقیه نقاط استان نیز از شبکه ملی اطلاعات بهره مند شوند.

وی از در دست اجرا بودن ۱۰ تا ۱۵ سایت جدید نیز برای بهره مندی روستاها خراسان جنوبی از شبکه ملی اطلاعات خبر داد و اضافه کرد: طی چند ماه آینده نیز این نقاط روستایی از شبکه ملی اطلاعات بهره مند می شوند.

پایان پیام/


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + نوزده =