حقوق دستیاران پزشکی ۱۲۰ تا ۲۸۰ میلیون ریال افزایش یافت

 

حقوق دستیاران پزشکی ۱۲۰ تا ۲۸۰ میلیون ریال افزایش یافت

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی روز جمعه در دهمین نشست شورای هماهنگی‌ سازمان نظام پزشکی‌های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی که به میزبانی سازمان نظام پزشکی مشهد برگزار شد گفت: حقوق دستیاران که تازه شروع به کار می‌کنند که البته بر اساس رشته‌های مختلف متفاوت است به طور میانگین حداقل ۱۲۰ میلیون ریال و برای دستیاران متاهل ۱۵۰ میلیون ریال است.

دکتر حسینعلی شهریاری ادامه داد:این مبلغ به تدریج برای رزیدنت سال چهارم دانشگاه تا مبلغ ۲۸۰ میلیون ریال هم می‌تواند افزایش داشته باشد.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: پنج درصد کارانه بدون سقف، در رابطه با کارکرد دستیاران، قابل پرداخت است و بخشنامه آن هم به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است و معاون آموزشی وزارتخانه هم برای این که دانشگاه‌ها را موظف به اجرای آن کند دستور دادند که هر دانشگاهی این ابلاغیه را اجرا نکند حتما مورد پیگیری قانونی قرار گیرد.

شهریاری افزود: دستیاران پزشک از لحاظ مسکن نیز مشکل دارند که برای رفع این مشکل، بسیاری از دانشگاه‌ها مسکن‌های متاهلی می‌سازند، جاهایی هم که این مسکن‌ها در دسترس نیست وام‌های صندوق دانشجویی می‌تواند تا حدودی کمک کند.

وی مشکل بیمه را یکی دیگر از مشکلات دستیاران و رزیدنت‌ها برشمرد و تاکید کرد: یکی از مشکلات رزیدنت‌ها مشکل بیمه است که در مورد بیمه دستیاران، علی‌رغم پیگیری‌هایی که داشتیم به جایی نرسیدیم.

در پایان این نشست از خدمات ارزنده دکتر محمد حسین انصاری مود، رییس شورای هماهنگی نظام پزشکی های خراسان شمالی قدردانی شد.


منبع خبر: صدا و سیما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار − 2 =