هشدار وقوع گردوغبار در آسمان خراسان شمالی 

مظاهر عظیم زاده روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سامانه جوی از ظهر فردا در استان فعال می شود که سبب وزش باد لحظه ای شدید، برخی نقاط گرد و خاک، پاره ای نقاط رگبار باران و رعد و برق خواهد شد، در نقاط مستعد تگرگ پیش بینی شده است.

وی افزود: وزش باد شدید در روز دوشنبه در مناطق نیمه غربی، روز سه شنبه در مناطق جنوبی، چهارشنبه در مناطق شمالی و جنوبی استان و پنجشنبه در همه مناطق استان پیش بینی شده است.

عظیم زاده با بیان اینکه این سامانه تا پنجشنبه شب در استان فعال است افزود: روز چهارشنبه در بیشتر مناطق استان بویژه در مناطق نیمه شمالی، شرق و جنوب شرق استان بارش باران پیش بینی شده است.

رییس اداره پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی تصریح کرد: با توجه به رگباری بودن بارندگی جاری شدن روان آب، آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها دور از انتظار نیست.

وی گفت: شبانه روز گذشته کوسه در شهرستان شیروان با کمینه دمای ۱۱ درجه سانتیگراد خنکترین و پیش قلعه مرکز شهرستان مانه با بیشینه دمای ۳۹.۳ درجه سانتیگراد گرم ترین نقاط استان گزارش شد.

رییس اداره پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی افزود: کمینه دمای بجنودر مرکز استان در این مدت ۱۵.۵ درجه و بیشینه دمای آن ۳۵ درجه سانتیگراد ثبت شد.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

منبع خبر: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − سیزده =