صدور ۳۸ هزار جلد دفترچه بیمه سلامت در خراسان‌جنوبی

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی از صدور بیش از ۳۸ هزار و ۵۰۰ جلد دفترچه بیمه سلامت در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس(طبس نیوز)،حسین خوبان ظهر امروز در گردهمایی مشترک دهیاران، اعضای شوراهای اسلامی بخش مرکزی و کارشناسان حوزه بهداشت و درمان شهرستان فردوس اظهار کرد: این گردهمایی با هدف اخذ نظر از نمایندگان مردم در حوزه بیمه سلامت، ارائه گزارش از طرح تحول سلامت و انتقال مباحث حوزه سلامت به مردم است.

وی گفت: بیمه سلامت و وزارت بهداشت به عنوان نماینده دولت تامین‌کننده بهداشت و درمان هستند و به نمایندگی از مردم بر کار بهداشت و درمان نظارت دارند تا خدمات بهداشتی، درمانی به بهترین نحو ممکن به مردم ارائه شود.
مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی افزود: سیاست‌های کلی حوزه سلامت در اردیبهشت‌ماه از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد که در این سیاست‌ها، توجه به قشر محروم، نیز پررنگ بودن نظام ارجاع و سطح‌بندی خدمات و همچنین تامین و مدیریت منابع از سوی سازمان بیمه سلامت مطرح شد.
خوبان تصریح کرد: طرح بیمه سلامت در سه بخش پوشش همگانی، درمان برای همه مردم، ارائه خدمات به روستائیان و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت اجرا می‌شود تا همه مردم از دفترچه بیمه برخوردار شوند.
وی یادآور شد: بیش از هشت میلیون نفر در کشور فاقد هرگونه بیمه‌ای بودند که تاکنون برای هفت میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از آنان دفترچه بیمه سلامت صادر شده است و در خراسان جنوبی نیز برای بیش از ۳۸ هزار و ۵۰۰ نفر که زیر پوشش هیچ بیمه‌ای قرار نداشتند، دفترچه صادر شده است و هم اکنون در خراسان جنوبی هیچ فرد بدون بیمه‌ای نداریم.
مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: هم اکنون بیش از ۵۲۰ هزار نفر از جمعیت ۷۰۰ هزار نفری خراسان جنوبی زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند و از خدمات این بیمه بهره‌مند می‌شوند.
خوبان افزود: امروز ادعای بیمه سلامت و وزارت بهداشت این است که همه مردم به طور کامل و با کمترین هزینه از خدمات درمانی بهره‌مند شوند و در طرح تحول سلامت این ادعا به خوبی ثابت شده است چرا که در سال‌های گذشته ۲۹ درصد بهای خدمات توسط مردم پرداخت می‌شد ولی در حال حاضر به زیر هشت درصد کاهش یافته است.
وی تصریح کرد: ارائه خدمات درمانی مناسب و در خور شأن مردم یکی از مهم‌ترین اهداف طرح تحول سلامت است که این مهم با تشکیل تیم‌های سلامت و استقرار در مراکز بهداشتی، درمانی محقق شده که این تیم‌ها وضعیت سلامتی جمعیت زیر پوشش، تنظیم برنامه برای گسترش ابعاد سلامت، مراقبت ویژه از کودکان و مادران و پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ها را به عهده دارند.
رضایت‌مندی ۷۰ درصد مردم از طرح تحول سلامت
بخشدار مرکزی فردوس نیز نگاه دولت یازدهم به حوزه سلامت و درمان را نگاهی تخصصی و امیدوار‌کننده دانست و یادآور شد: به طور قطع وزارت بهداشت به تمام وعده‌هایی که برای حل مشکلات بهداشتی و درمانی به مردم داده است، عمل می‌کند.
رضا ناصریان گفت: یکی از ویژگی‌های دولت تدبیر و امید این است که برابر امکانات و مقدورات کشور وعده می‌دهد و به طور یقین نیز وعده‌های خود را عملیاتی می‌کند.
وی افزود: بر اساس نظرسنجی انجام شده، بیش از ۷۰ درصد مردم از اجرای طرح تحول سلامت رضایت نسبی دارند و از ارائه خدمات راضی هستند.
بخشدار مرکزی فردوس با اشاره به اینکه در آغاز به کار دولت تدبیر و امید، بیش از ۳۰۰ قلم داروی کمیاب برای بیماران خاص با قیمت بسیار بالا وجود داشت، تصریح کرد: با اختصاص دو هزار میلیارد تومان به این امر از سوی دولت، امروز این اقلام دارویی به زیر ۳۰ قلم کاهش یافته و این نشانه توجه ویژه دولت به موضوع بهداشت و درمان است.
ناصریان، قدمت بیش از ۴۰ سال بیمارستان فردوس، کمبود پزشک عمومی و وجود مشکلات زیرساختی را از مهم‌ترین مشکلات حوزه درمانی فردوس عنوان کرد و خواستار تقویت سیستم نظارتی در همه بخش‌ها برای افزایش سطح رضایتمندی مردم و نیز ارائه گزارشات از سوی دستگا‌ه‌های مجری و ناظر طرح تحول سلامت شد.
رئیس اداره بیمه سلامت فردوس نیز به برخورداری بیش از ۶۶ درصد جمعیت فردوس از بیمه سلامت اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر ۲۸ هزار نفر از جمعیت فردوس زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند که ماهانه ۴۵۰ میلیون تومان برای هزینه‌های پزشکی و بیمارستانی بیمه‌شدگان پرداخت می‌شود.
عباس براتی، سازمان بیمه سلامت را بزرگ‌ترین سازمان بیمه‌گر کشور دانست و گفت: بیش از ۳۶ میلیون نفر از جمعیت کشور زیر پوشش بیمه سلامت قرار داشتند که این تعداد پس از اجرای طرح تحول سلامت به ۴۴ میلیون نفر افزایش یافته است.
وی طرح تحول سلامت را طرحی مشترک بین سازمان بیمه سلامت و وزارت بهداشت و درمان دانست و افزود: با آغاز این طرح، مطالبات جدیدی برای بیمه شده ایجاد شده است که این مطالبات باید از طریق شوراها که پل ارتباطی بین ملت و دولت هستند به مردم منتقل شود.
منبع:فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + 8 =