ثبت ۸ هزار تخلف رانندگی جاده‌ای در خراسان جنوبی

رئیس پلیس‌راه خراسان جنوبی گفت: در طول هفته گذشته ۸ هزار و ۲۴۶ فقره تخلف در جاده‌های استان ثبت شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس(طبس نیوز)،حسین رضایی اظهار کرد: در طول هفته گذشته ۱۹ فقره تصادف در جاده‌های خراسان جنوبی اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه از مجموع تصادفات سه فقره فوتی بوده است، تصریح کرد: در این تصادفات چهار نفر فوت کرده‌اند.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی از وقوع ۱۰ فقره تصادفات جرحی در معابر درون‌شهری استان خبر داد و یادآور شد: در این تصادفات ۱۶ نفر از هموطنان مجروح شدند.

رضایی با بیان اینکه ۶ فقره تصادف خسارتی در جاده‌های استان رخ داده است، ادامه داد: علت ۴۶ درصد از تصادفات عدم توجه به جلو، انحراف به چپ و تخطی از سرعت مطمئنه هر کدام ۱۵ درصد علت تصادفات جاده‌ای بوده است.

وی با بیان اینکه ۴۶ درصد از تصادفات در جاده‌های اصلی رخ داده است، گفت: همچنین ۴۶ درصد آنها در جاده‌های روستایی و هشت درصد در جاده‌های فرعی رخ داده است.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی با بیان اینکه ۳۸ درصد از تصادفات جاده‌ای به شکل واژگونی بوده است، افزود: همچنین ۲۳ درصد تصادفات به صورت وسیله با وسیله و ۲۳ درصد موتورسیکلت بوده است.

رضایی با بیان اینکه در تصادفات ۷۷ درصد سواری‌ها مقصر بود‌ه‌اند، اضافه کرد: همچنین در این تصادفات ۲۳ درصد موتورسیکلت‌ها مقصر شناخته شده‌اند.

وی مجموع تخلفات ثبت شده و اعمال قانون شده در این مدت را ۸ هزار و ۲۴۶ مورد اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۳ هزار و ۵۱۵ مورد حادثه‌ساز بوده است.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی با بیان اینکه در این مدت ۴۶ خودروی دارای تخلف توقیف شده است، یادآور شد: همچنین ۲۲ دستگاه موتورسیکلت نیز توقیف و روانه پارکینگ شده است.

رضایی خاطرنشان کرد: در طول هفته گذشته ۱۳۰ راننده فاقد گواهینامه معتبر به مراجع قضایی معرفی شدند.

منبع:فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − 7 =