سالانه ۱۲ میلیارد تومان غرامت به خسارت‌دیدگان خراسان جنوبی پرداخت می‌شود

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر ۵۰ محصول کشاورزی در استان تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس،جواد غنچه اظهار داشت: صندوق بیمه کشاورزی در خراسان جنوبی نزدیک به ۵۰ محصول کشاورزی را تحت پوشش دارد.

وی افزود: از سال گذشته مجوز بیمه محصولاتی مانند زیتون، خرما، آلو، آلبالو، گیلاس، بلدرچین و اخیرا نیز گل محمدی گرفته شده است.

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی خراسان جنوبی تصریح کرد: در تلاش هستیم که کار بیمه این محصولات نیز در استان انجام و تنوع بیمه‌ای افزایش یابد.

سالانه ۱۹ هزار هکتار زمین زراعی در خراسان جنوبی بیمه می‌شوند

غنچه افزود: سالانه ۱۹ هزار هکتار زمین و ۸ هزار هکتار زمین محصولات باغی در خراسان جنوبی تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه سال زراعی بیمه از مهرماه آغاز و تا شهریور سال آینده ادامه دارد، تصریح کرد: سالانه ۱۵ میلیون قطعه نیمچه گوشتی نیز در خراسان جنوبی تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد.

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: سالانه ۳۰ هزار بیمه‌گذار در بخش صندوق بیمه کشاورزی تقاضای بیمه دارند که در ۵۰ محصول با آنها قرارداد منعقد می‌شود.

غنچه افزود: ورودی حق بیمه‌ دریافتی در قرارداد های منعقده شده نزدیک به ۳ میلیارد تومان است، اما خروجی صندوق  بیمه محصولات کشاورزی به خسارت‌ دیدگان از ۱۰ تا ۱۲ میلیارد تومان است.

وی سطح بیمه زراعی صندوق بیمه کشاورزی خراسان جنوبی در سال۹۳-۹۲ را ۱۸ هزار و ۷۵۳ هکتار اعلام کرد و گفت:  این میزان در سال گذشته بیشتر بوده است.

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی خراسان جنوبی اظهار داشت: اخیرا سطح زیر کشت محصولات زراعی کم شده و کشاورزان به سمت و سوی محصولات ترجیحی می‌روند.

غنچه گفت: محصولات ترجیحی محصولاتی هستند که کشاورز با میزان آب در اختیار بیشترین درآمد را از محصول عاید شود.

کاشت زرشک در مناطق سردسیر و پسته در مناطق گرمسیر خراسان جنوبی

وی بیان کرد: در حوزه‌های سرد خراسان جنوبی مانند حوزه قاینات، قهستان، آرین‌شهر، سربیشه، بخشی از بیرجند و خوسف توسعه باغات زرشک و عناب  اجرامی شود.

وی افزود: در حوزه گرم مانند حوزه بشرویه، فردوس، سرایان، منطقه درح و بخشی از حوزه قاینات توسعه باغات پسته انجام می‌شود.

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی خراسان جنوبی افزود: به همین میزان در حوزه‌های گرمسیر و دارای آب شور کاشت پسته و در حوزه‌های سردسیر و دارای آب شیرین کاشت زرشک بیشتر مشاهده می‌شود.

غنچه با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به خراسان جنوبی اظهار داشت: دراین سفر درخواست شده است که با توجه به اینکه خراسان جنوبی یک استان مرزی است برای این استان در حق بیمه‌ای که کشاورز و دامدار پرداخت می‌کنند تخفیف ویژه‌ای در نظر گرفته شود.

وی بیان کرد: پیگیر آن هستیم که میزان سهم دولت در حق بیمه‌ای پرداختی بیمه‌گذاران بخش کشاورزی خراسان جنوبی افزایش یابد.

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی خراسان جنوبی تصریح کرد: یکی از مسائل دیگری که صندوق بیمه کشاورزی به دنبال آن است این است که زرشک را در مرحله خرمن بیمه کند.

غنچه با بیان اینکه بیشترین مشکلات در حوزه کشاورزی استان در ماه‌های اسفند و فروردین رخ می‌دهد، گفت: بیشترین خسارت‌ها را نیز در فصل گل‌دهی و ظهور خوشه محصول در استان دارا هستیم.

منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 9 =