مشترکین برق ۸۰ میلیارد ریال به شرکت برق خراسان جنوبی بدهی دارند

مدیرعامل شرکت برق خراسان جنوبی از بدهی ۸۰ میلیارد ریالی مشترکین به این شرکت خبر داد و گفت: بیشتر این بدهی ها مربوط به بخش های دولتی استان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس،محمدعلی ضامن ظهر پنج شنبه در کارگروه اقتصادی استان اظهارکرد: ما انتظار داریم دستگاه ها هرچه زودتر نسبت به پرداخت بدهی خود اقدام کنند.

وی بیان داشت: در حال حاضر ۹۵درصد چاه های کشاورزی استان برق دار هستند که ۱.۳درصد مشترکان برق استان را شامل می شوند.

وی بخش کشاورزی را بزرگترین مصرف کننده آب و برق استان عنوان کرد و گفت: ۳۸درصد برق استان در بخش کشاورزی مصرف می شود.

مدیرعامل شرکت  توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با بیان اینکه ۱۶درصد درآمد این شرکت از بخش کشاورزی حاصل می شود، تصریح کرد: درآمد سالیانه شرکت برق از بخش  کشاورزی به پنج میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان می رسد.

ضامن اضافه کرد: این در حالی است که دولت سالانه مبلغ ۸۲ میلیارد تومان را به عنوان سوبسید به بخش کشاورزی پرداخت می کند و این نشان می دهد که وزارت نیرو به این بخش توجه ویژه دارد.

وی با اشاره به اینکه حدود ۲۰درصد از نیروی برق استان در بخش صنعت مصرف می شود، عنوان کرد: میزان درآمد شرکت برق از این بخش سالانه ۱۱میلیارد تومان است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی ادامه داد: وزرات نیرو سالانه ۳۰میلیارد تومان به این بخش یارانه پرداخت می کند.

وی از نصب کنتور هوشمند برق بر روی ۸۵ درصد چاه های آب استان خبر داد و گفت: با نصب کنتور هوشمند بر روی چاه ها قادر خواهیم بود تحلیل درستی از میزان مصرف آب و بهره وری محصولات داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه بحران آب در استان و کشور جدی است، اظهارکرد: طبق برنامه های توسعه کشور، طی اجرای هر برنامه باید میزان آب مصرفی در بخش کشاورزی پنج درصد کاهش پیدا کند.

حسن امامی تصریح کرد: همچنین در سیاست های کلان دولت در چند سال آینده احتمال کاهش ۲۵ درصدی مصرف آب بخش کشاورزی وجود دارد.

وی اضافه کرد: واقعیت این است که واردات محصولات کشاورزی برای دولت به صرفه تر از وارد کردن سایر محصولات است بنابراین  باید بخش های خدمات، صنعت و معدن بیشتر رشد پیدا کند.

منبع:مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + هفت =