۸۰ درصد تعهدات اشتغال خراسان جنوبی محقق شد

استاندار خراسان جنوبی گفت: بر اساس آمار کارشناسان اداره کل تعاون و کار خراسان جنوبی ۸۲ درصد تعهد اشتغال استان در سال ۹۳ تاکنون محقق شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس،وجه‌الله خدمتگزار ظهر در دیدار با معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: کارآفرینی و اشتغال که موضوع حساس و جدی در استان است باید مورد توجه بیشتر قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه در تمام استان دغدغه اشتغال وجود دارد، افزود: حتی خانواده شهدا نیز از مشکل اشتغال فرزندان تحصیل‌کرده خود رنج می‌برند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه طبق گفته مسئولان اداره کار ۸۲ درصد تعهد ایجاد اشتغال استان در سال ۹۳ تاکنون محقق شده است، گفت: این آمار قابل قبول نیست و باید بررسی شود.

خدمتگزار تصریح کرد: این آمار با آماری که از جویندگان بازار کار وجود دارد بسیار متفاوت است که باید بررسی شود.

وی با بیان اینکه این استان ظرفیت‌های بسیار خوبی برای ایجاد اشتغال دارد، بیان کرد: باید تدابیر لازم برای استفاده از ظرفیت‌های استان در ایجاد اشتغال اندیشیده شود تا از این شرایط نامناسبی که استان دارد خارج شویم.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی هم بحث اشتغال و کارآفرینی را نیاز اصلی جامعه دانست و گفت: در حال حاضر دغدغه تمام خانواده‌ها مشکل اشتغال فرزندانشان است.

محمد سنجری اظهار داشت: در استان خراسان جنوبی ظرفیت‌های زیادی برای ایجاد اشتغال در معادن غنی استان وجود دارد که باید تدابیر لازم برای آن اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه ۳۶ درصد اشتغال استان در بخش کشاورزی است، گفت: کشاورزی فعالیت اصلی مردم استان است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی نرخ بیکاری در استان را ۷.۴ درصد عنوان و بیان کرد: با توجه به اشتغالی که در استان تعریف شده ۱۰ هزار فرصت شغلی تعهد امسال استان است که ۸۲ درصد آن محقق شده است.

سنجری از تشکیل ۸۸ جلسه کمیته اشتغال در این مدت در سطح استان خبر داد و گفت: در یک‌سال گذشته کانون کار آفرینان برتر را در استان راه‌اندازی کردیم.

وی افزود: در سفر معاون وزیر نیز بحث اشتغال و کار آفرینی مورد توجه جدی است و در این زمینه برگزاری جلسات متعددی پیش‌بینی شده است.

منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + سیزده =