خراسان جنوبی از محرومیت‌های زیرساختی رنج می‌برد

ئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن بیرجند با بیان اینکه نباید از خراسان جنوبی به عنوان یک استان محروم یادکرد گفت: این استان از محرومیت‌های زیرساختی رنج می‌برد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس،محسن احتشام شامگاه پنج شنبه درنشست فعالان اقتصادی خراسان جنوبی با سفیر کشور سوئیس با بیان اینکه خراسان جنوبی در بخش بازرگانی ظرفیت‌های بسیارخوبی دارد، اظهار داشت: باید ظرفیت‌های استان در نمایشگاه‌های بین المللی به خوبی معرفی شود.

وی با تاکید بر اینکه از این فرصت فراهم شده باید ارتباط بازرگانی بین خراسان جنوبی و کشور سوئیس برقرار شود تصریح کرد: ایران با کشور سوئیس از قرن ۱۷ روابط تجاری تاریخی داشته است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی بیرجند ابراز امیدواری کرد: با رایزنی‌های سفیر کشور سوئیس برای نخستین بار خراسان جنوبی بتواند با حضور در نمایشگاه‌های بین المللی این کشور زمینه مبادلات تجاری بین دو کشور را فراهم کند.

وی با تاکید براینکه باید برای معرفی ظرفیت‌های استان همت نموده وگام برداریم گفت: باید با تمام ظرفیت قابلیت‌های خوب خراسان جنوبی را به دنیا معرفی کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی بیرجند بر همکاری با کشور سوئیس در زمینه تجارت و مبادلات بازرگانی اعلام آمادگی کرد.

سفیرسوئیس در ایران نیز دراین نشست با بیان اینکه دولت سوئیس نمی‌تواند نقش فعالی به صورت مستقیم در تجارت داشته باشد، گفت: ما درمعرفی ظرفیت‌های اقتصادی شما تنها می‌توانیم امکانات لازم را برای رونق مبادلات فراهم کنیم.

جولیوهاز شرکت‌های ایرانی را خوش‌حساب‌ترین شرکت‌ها در جهان دانست و گفت: بازار محصولات خراسان جنوبی در جهان عالی است و آمادگی عرضه آن را در کشور سوئیس داریم.

وی اظهار کرد: در کشورهای اروپایی تفاهم‌نامه به دلیل قدیمی بودن کنار گذاشته شده و مبادلات تجاری از طریق قراردادهای تجارت آزاد انجام می‌شود.

سفیر سوئیس در ایران بااشاره به اینکه درسال گذشته اتاق بازرگانی ایران در سوئیس و سوئیس در تهران راه اندازی شده بیان کرد: راه اندازی این اتاق‌ها به تجار ایرانی کمک می‌کند که از طریق این اتاق‌‌ها برای صادرات محصولات خود به کشور سوئیس فراهم کنند.

جولیوهاز گفت: تجار خراسان جنوبی برای صادرات با کشور سوئیس باید با اتاق بازرگانی خود در تهران مذاکره کنند و اتاق بازارگانی تهران با سوئیس برای صادرات کالا اقدام کند.

منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − چهارده =