۲۷۰ دفتر خدمات روستائی و شهری پست بانک در خراسان جنوبی راه‌اندازی شد

مدیر شعب پست بانک خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر ۲۷۰ دفتر خدمات پست بانک روستائی و شهری در خراسان جنوبی مشغول فعالیت است و ۹ شعبه شهری نیز با هدف سرویس دهی به مجموعه شعب روستائی ایجاد شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس،محمود کریم‌آبادی شامگاه شنبه در نشست بررسی مشکلات بانکی کشاورزان و اصناف شهرستان بشرویه اظهار داشت: پست بانک، یازدهمین بانک دولتی است که به منظور خدمات دهی به روستائیان ایجاد شده است.

وی افزود: در حال حاضر ۲۷۰ دفتر خدمات پست بانک روستائی و شهری در خراسان جنوبی مشغول فعالیت است و ۹ شعبه شهری نیز با هدف سرویس دهی به مجموعه شعب روستائی ایجاد شده است.

وی بیان کرد: در بشرویه ۲ مرکز شهری و ۷ مرکز در روستاهای شهرک امام، غنی آباد، کرند، نیگنان، رقه، فتح‌آباد، خانیک و یگی  پست بانک دایر شده است.

کریم پور هدف اصلی راه اندازی پست بانک در روستاها را کمک به قشر محروم روستائیان برشمرد و گفت:به جزء پست بانک هیچ بانک دیگری در روستاها فعالیت ندارد و هدف اصلی از راه اندازی شعب پست بانک در روستاها افزایش اقتصاد اهالی روستا،تخصیص وجوهات روستاها به همان روستا وارائه تسهیلات مناسب است.

مدیر شعب پست بانک خراسان جنوبی با اشاره به عمده فعالیت‌های پست بانک افزود: به لحاظ اینکه پست بانک مجموعه‌ای بانک‌های دولتی است در چهارچوب قوانین مصوب شده خدمت رسانی می‌کند اما در بخش‌های مختلفی از جمله عقد قرارداد در حوزه خرید و فروش محصولات کشاورزی و یا صنایع ارائه خدمت می‌کند و می‌تواند تولیدات را به سایر استان‌ها برای فروش بازاریایی کند.

وی افزود: صندوق قرض الحسنه پست بانک در غالب روستاهای استان راه اندازی شده که مدیریت آن بر عهده کارگزار پست بانک است و و تسهیلات  از ۲ میلیون تا ۱۰ میلیون تومان با نرخ  ۴درصد قابل پرداخت است.

کریم‌آبادی از راه‌اندازی صندوق خرده روستائی خبر داد و گفت: با توجه به قرار دادهای سال ۹۳ تعدادی از روستاها با کد بانکی مشخص شده و صندوق خرده روستائی با هدف پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به اهالی روستا راه‌اندازی می‌شود.

مدیر شعب پست بانک خراسان جنوبی پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به زوج‌های جوان را از دیگر خدمات پست بانک دانست و بیان کرد: یکی از طرح‌های موفق پست بانک اعطای تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به زوج‌های دانشجوی دانشگاه آزاد تا سقف ۱۰ میلیون تومان  است.

وی از نصب ۲۰ ITM در خراسان جنوبی خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر ۲۰ دستگاه ITM  به بخش خصوصی واگذار شده که عایدات آن به متعلق به بخش خصوصی است و همچنین مجوز ۶ دستگاه دیگر نیز گرفته شده است.

کریم‌آبادی تشکیل صندوق توسعه طرح‌های ملی را از دیگر خدمات پست بانک دانست و افزود: ارائه تسهیلات به طرح‌های قابل اجرا در هر حوزه از طریق تشکیل صندوق توسعه ملی طرح‌ها امکان پذیر است که البته پرداخت تسهیلات در شعب اصلی و ناظر انجام می‌شود.

منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + 18 =