۶۰ میلیارد تومان برای سرمایه در گردش واحدهای تولیدی خراسان جنوبی مصوب شد

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مصوبات سفر اختصاص ۶۰ میلیارد تومان برای سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی بود گفت: واحدهای تولیدی مشکلات خود را با برگزاری جلسات با بانک ملی مرکزی استان درمیان می گذارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس،سید نعمت الله حقیقی در جلسه بررسی وضعیت پیگیری مصوبات سفر کاروان تدبیر وامید به خراسان جنوبی در بیرجند اظهار داشت: در سفر وزیر صنعت، معدن وتجارت به خراسان جنوبی به راه اندازی صنعت تولید بازالت در سربیشه اشاره شد و این یکی از مصوبات سفر بود.

وی افزود: بر این اساس، سازمان های توسعه‌ای  موظف شدند با مشارکت بخش خصوصی نسبت به ایجاد واحد ۳۰۰۰ هزار تنی الیاف بازالتی در بازده زمانی یکساله در منطقه سربیشه اقدام کنند

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی ۱۰۰ میلیون تن ذخایر بازالت دارد  گفت: ایجاد چرخه ارزش افزوده سیلیس توسط سازمان توسعه صنایع از مصوبات این سفر بود وهفت میلیون تن ذخیره سیلسی در معادن شهرستانهای طبس ونهبندان وجود دارد.

حقیقی افزود: در این سفر ۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی خراسان جنوبی در نظر گرفته شد و این اعتبارات در قالب تسهیلات با نرخ متداول بانکها در اختیار واحدهای تولیدی قرار می‌گیرد.

وی اظهار داشت:در حال حاضر حدود ۱.۵ میلیون تن زغال سنگ به صورت سالانه در استان وجود دارد واز این میزان ۷۶ درصد مجموع زغال سنگ کشور را در بر می‌گیرد و در سفر اخیر پیگیر هستیم استخراج معادن زغال سنگ خراسان جنوبی از دو میلیون تن به پنج میلیون تن افزایش یابد.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت خراسان جنوبی  با اشاره به اینکه برنامه‌ای در زمینه استخراج مکانیزاسیون زغال سنگ حرارتی داریم گفت: اگر بتوانیم زغال سنگ حرارتی که وزارت نیرو متولی آن است با حدود ۲ هزارو ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری وتولید ۶۰۰ مگاوات برق اجرایی شود نقش زیادی در استان دارد.

حقیقی افزود: امید است شرایط اجرایی وفعال  کردن معدن زغال سنگ حرارتی را در سال ۹۴ تا ۹۵ داشته باشیم ووزارتخانه صنعت، معدن وتجارت موظف شد ۳۹۰ میلیون یورو برای واحدهای تولیدی استان به ویژه در بخش فولاد قاین و کویر تایر اختصاص دهد.

وی بیان کرد: پروزه فولاد قاین در حال حاضر مشکل خاصی ندارد وپیمانکار در این پروژه فعال بوده است ودر ارتباط با فاینانس چین در حال پیگیری است وامید است تا نیمه اول سال ۹۴ راه اندازی شود.

منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 5 =