بی‌تفاوتی به گزارشات انتقادی رسانه‌ها فرار از پاسخگویی است

مدیرعامل انجمن صنفی خبرنگاران خراسان جنوبی گفت: بی‌تفاوتی به گزارشات انتقادی رسانه‌ها فرار از پاسخگویی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس،احسان مداح دوشنبه شب در جمع برخی چهره‌های رسانه‌ای و فعالان سیاسی استان با تشریح مسائل روز استان در حوزه رسانه تصریح کرد: فضای رسانه‌ای خراسان جنوبی امروز فضای همدلی و همکاری است که البته برخی انتقادات به آن وارد است.

وی ادامه داد: در بین برخی از مردم، ما رسانه‌ها و مطبوعات به دفاع تمام قد از دولت و مسئولان متهم هستیم و در بین برخی مسئولان هم متهم به سیاه‌نمایی می‌شویم، که البته موضوعی طبیعی است.

خبرنگار انقلابی از اینکه متهم به افراطی‌گری شود هراسی ندارد

مدیرعامل انجمن صنفی خبرنگاران خراسان جنوبی گفت: خبرنگاران در طول سال هزاران خبر مثبت می‌زنند و کسی توجهی ندارد اما به محض انتشار تیتری منفی انگشت اتهام به سوی خبرنگار می‌رود که تو از دایره انصاف خارج شده‌ای و متهم به سیاه‌نمایی می‌شود.

مداح رسانه‌های استان را به چند گروه تقسیم‌بندی کرد و گفت: دسته نخست رسانه‌هایی که مسیر را درست تشخیص می‌دهند و برای مردم هم به خوبی تبیین می‌کند و در دفاع از ارزش‌های انقلاب و نظام همواره قلم می‌زنند و حتی متهم به افراطی‌گری از سوی برخی جریانات و چهره‌های سیاسی می‌شوند.

وی افزود: این دسته برایشان این گروه و آن گروه و این فرد و یا فلان فرد فرقی ندارد و هر جا احساس کنند خطایی صورت گرفته هشدار می‌دهند که نمونه‌های آن را هم در فضای مجازی و هم مکتوب در هفته اخیر دیدید که جانانه در مورد مسائلی از قبل سفر سفیر سوئیس و مقایسه آن با سفر سعید جلیلی نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی و مسئله اختصاص اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریالی آن هم به صورت غیرکارشناسی برای توسعه آرامگاه یک اسماعیلی مذهب چگونه قلم زدند.

مدیرعامل انجمن صنفی خبرنگاران خراسان جنوبی گفت: دسته دیگر رسانه‌های استان پایبند به ارزش‌های انقلاب و نظام هستند اما نسبت به مسائل روز جامعه خود را بی‌تفاوت نشان می‌دهند و سعی دارند تریبون ادارات باشند.

مداح با بیان اینکه این دسته در مطبوعات بیشتر دیده می‌شوند، تصریح کرد: موضع این گروه کاملا شفاف نیست هر چند علیه ارزش‌ها هرگز قلم نمی‌زنند اما دچار انفعال شدید هستند.

وی دسته سوم در حوزه مطبوعات و رسانه‌های خراسان جنوبی را رسانه‌هایی خواند که ناخواسته گاهی در مسیری غیر از مسیر انقلاب حرکت می‌کنند.

مدیرعامل انجمن صنفی خبرنگاران خراسان جنوبی گفت: دسته سوم البته حضورشان چندان در استان زیاد نیست اما به صورت فصلی از جمله زمان انتخابات حضورشان پررنگ می‌شود.

مداح با بیان اینکه نگرانی از افزایش فعالیت این دسته در استان زیاد شده است، تصریح کرد: اخیرا شنیده شده یکی از همین ماهنامه‌هایی که در این دسته تقسیم‌بندی می‌شود و اغلب مطالب زرد و گاهی هم تند سیاسی منتشر می‌کند درخواست زمین به بهانه نشریه برای کار اقتصادی کرده است.

وی افزود: البته یک دسته در مطبوعات و رسانه‌ها هستند که در استان ما فعالیت ندارند و آن رسانه‌هایی که کاملا با هدف و برنامه علیه ارزش‌های انقلاب قلم می‌زنند که ریشه آنها به نشریات زنجیره‌ای دوم خرداد متصل است.

آقایان مسئول به جای فرار به افکار عمومی پاسخ دهند

مدیرعامل انجمن صنفی خبرنگاران خراسان جنوبی گفت: در شش ماه گذشته بارها گزارشات منتقدانه در نشریات، خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری استان منتشر شده اما مسئولان یک خط توضیح برای این گزارشات ارسال نکرده‌اند و این سیاست برای دلسردی نیروهای رسانه‌ای استان است.

مداح افزود: به عنوان نمونه خبرگزاری فارس استان گزارشی با عنوان “دغدغه یک خدمتگزار و فرش قرمزی که پا نخورد” را با وجود دو بار انتشار آن هم تنها دغدغه سرمایه‌گذاران را منتشر کرد و به صورت شفاف از استاندار خواسته بود که پاسخ افکار عمومی را بدهند که هنوز پاسخی داده نشده است.

وی تصریح کرد: همه مسئولانی که احساس می‌کنند با فرار از پاسخگویی همکاران ما دلسرد می‌شوند سخت در اشتباه هستند زیرا باید خود را برای پاسخ به خواسته‌های سخت‌تر افکار عمومی آماده کنند، خواسته‌هایی که باید قرار را بر فرار مسئولان محترم ترجیح دهند.

منبع:فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + 18 =