هفتمین جشنواره استانی جوان سرباز در خراسان جنوبی برگزار شد

هفتمین جشنواره استانی جوان سرباز به منظور تجلیل از ۱۲ سرباز نمونه خراسان جنوبی در بیرجند برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس،فرمانده انتظامی خراسان جنوبی شامگاه یکشنبه در این جشنواره اظهارکرد: حیات و معنویت و استقلال کشور را مدیون امام راحل هستیم.

 وی با اشاره به انقلاب های صورت گرفته در دنیا از جمله انقلاب فرانسه، انقلاب چین و … افزود: در این انقلاب ها رهبران آنها جنگ آوران کارآزموده داشتند اما در انقلاب اسلامی ایران امام(ره) خودشان در خارج کشور بودند و هیچ حزب و گروه سیاسی نیز نداشتند.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی بیان داشت: امام (ره) نیروی مسلحی نداشت و با یک پیام ساده مردم به خیابان ها می آمدند.

 وی با اشاره به ویژگی های امام (ره) گفت: امام خمینی(ره) شجاعت فوق العاده ای داشتند و خیلی راحت ابر قدرتهای ظالم جهان را تحقیر می کردند.

سردار واعظی عنوان کرد: روحانیت جوان، دانشجویان، طبقات متوسط جامعه و بازاریان دیوار انقلاب بودند و قشر کارگر، کشاورز و افراد فقیر گروه ضربت امام (ره) بودند.

 وی بیان داشت: امام خمینی برای خدا حرف می زد و به همین دلیل بر دل می نشست و مردم آن را پیگیری می کردند.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی تصریح کرد: عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در حفظ انقلاب است.

 وی در ادامه با بیان اینکه جایگاه سرباز یک جایگاه انسانی است، بیان داشت: باید از تخصص سربازان در دوران خدمت سربازی بهره برداری کرد و از آنها در حیطه هایی که تخصص دارند بهره گرفت.

 سربازان با توجه به تخصص آنها بکارگیری شوند

 رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی نیز در این جلسه عنوان کرد: دهه فجر یادآور رشادت ها و ایثارگری های ملت ایران و تلاش های امام راحل و خاطرات ارزشمند انقلاب اسلامی ایران است.

 حجت الاسلام عرفانی با اشاره به اینکه سربازان امروز سرباز دین و اسلام هستند، تصریح کرد: در دین اسلام سرباز کلمه مقدس و ارزشمندی است.

وی با اشاره به اینکه سربازان دو سال از بهترین ایام جوانی خود را لباس مقدس سربازی می پوشند و به نظام اسلامی خدمت می کنند، اظهارداشت: اگر هدف در سربازی خدمت به نظام و اسلام باشد اگر چه سخت ترین روزها را داشته باشید اما احساس خستگی نخواهید کرد.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی با اشاره به تبلیغات و توطئه های دشمنان برای زیر سوال بردن دستاوردهای انقلاب بیان کرد: جوانان امروز ما باید اطلاعات و دانش خود در زمینه دوران قبل از انقلاب بالا ببرند تا تحت تاثیر القائات دشمن قرار نگیرند.

عرفانی با بیان اینکه هنوز سربازان ما جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده اند، افزود: به کارگیری سربازان با توجه به تخصصی که دارند در پست های مختلف باشد.

منبع:مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − دو =