طرح اکرام فاطمی، شور نیکوکاری در خراسان جنوبی اجرا می شود

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: طرح اکرام فاطمی، شور نیکوکاری با هدف کمک به افراد نیازمند روزهای ۱۳ تا ۱۵ اسفند ماه در تمامی شهرهای این استان اجرا می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس،سیدرضا حسینی افزود: بیست و پنجمین سال طرح کمک به افراد نیازمند امسال با عنوان اکرام فاطمی، شور نیکوکاری در سراسر کشور به اجرا در می آید.

وی اظهار داشت: در این طرح یکهزار و ۶۴۰ پایگاه ثابت و سیار استان کمک های نقدی و غیرنقدی را جمع آوری می کنند که از تعداد پایگاه نسبت به سال قبل ۳۳ درصد رشد دارد.

وی گفت: برنامه های شور نیکوکاری روز ۱۳ اسفند با نواختن زنگ نیکوکاری در ۹۸۲ مدرسه استان آغاز می شود و دانش آموزان کمک های نقدی و غیرنقدی خود را به نیازمندان اهدا می کنند.

به گفته حسینی، اکنون ۱۰ هزار و ۵۰۰ دانش آموز و دانشجو تحت حمایت کمیته امداد در خراسان جنوبی تحصیل می کنند و ۳۰۰ دانش آموز ممتاز تحت حمایت که در روستاها امکان ادامه تحصیل نداشتند، در بهترین شرایط در مجتمع های فرهنگی تربیتی وابسته به این نهاد در بیرجند و سایر شهرستان ها به تحصیل مشغولند.

وی افزود: تمامی کمک های دریافتی پایگاه های مدارس و آموزش وپرورش پس از ثبت و ضبط به آموزشگاه مربوطه تعلق خواهد گرفت.

حسینی گفت: همچنین ۶۵۸ پایگاه ثابت و سیار در روزهای ۱۴ و ۱۵ اسفند توسط کمیته امداد و بسیج در سطح معابر اصلی، میدان ها، مساجد و مصلی های نماز جمعه برپا می شود و مردم سخاوتمند استان می توانند هدایای نقدی و غیرنقدی را به نیازمندان اهدا کنند که این کمک ها با اولویت مناطق محروم و به تشخیص امداد توزیع می شود.

به گفته وی، تعداد ۹۹ هزار نفر مستمر و غیرمستمر تحت پوشش کمیته امداد امداد استان هستند و از خدمات این نهاد بهره مند می شوند.

حسینی افزود: در مدت سه روز برگزاری مراسم شور نیکوکاری دو هزار و ۲۲ نفر نیرو شامل امدادگران، فرهنگیان، بسیجیان و امدادیاران کار جمع آوری کمک های مردمی را برعهده خواهند داشت که این تعداد نیرو نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۱ درصد رشد دارد.

وی با بیان این که مردم سخاوتمند و نیکوکار خراسان جنوبی پارسال بالغ بر ۱۱ میلیارد و ۴۴۳ میلیون ریال کمک نقدی و غیرنقدی به این جشن ملی اهدا کردند، افزود: شماره حساب ۰۱۰۲۱۰۲۸۹۱۰۰۵ بانک صادرات شعبه مرکزی بیرجند بابت کمک های نقدی مردم خیر استان نیز آماده دریافت کمک ها از طریق حساب بانکی می باشد.

منبع:ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − هشت =