۳۰ هزار نفر در خراسان‎جنوبی زیرپوشش بیمه روستائیان و عشایر هستند

مدیر صندوق بیمه روستائیان، عشایر و کشاورزان خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر ۳۰ هزار و ۳۸۷ نفر در استان زیرپوشش بیمه روستائیان و عشایر قرار دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس،ابوالفضل فرج‎زاده اظهار داشت: در سال گذشته ۳ هزار و ۴۰۶ نفر به آمار بیمه‎شدگان روستایی و عشایری استان در گروه افراد عادی اضافه شدند.

وی با بیان اینکه در این مدت از مددجویان زیرپوشش بهزیستی ۱۶۶ نفر بیمه روستایی و عشایری شدند، تصریح کرد: در مجموع در سال گذشته ۳ هزار و ۵۷۲ نفر زیرپوشش بیمه روستائیان و عشایر استان قرار گرفتند.

مدیر صندوق بیمه روستائیان، عشایر و کشاورزان خراسان جنوبی مجموع بیمه‌شدگان را تاکنون ۳۰ هزار و ۳۸۷ نفر دانست و یادآور شد: از این تعداد ۲۵ هزار و ۷۳۳ نفر افراد عادی، ۳ هزار و ۳۳۸ نفر مددجویان امداد و یک‎هزار و ۲۶۶ نفر مددجویان بهزیستی هستند.

 فرج‎زاده تعداد کارگزاری‎های بیمه را در استان ۶۰ مورد عنوان کرد و ادامه داد: از این تعداد دو کارگزاری در بشرویه و پنج کارگزاری در بیرجند فعال است.

وی با بیان اینکه از مجموع بیمه‌شدگان یک‎هزار و ۶۵۶ نفر در بشرویه بوده است، گفت: همچنین ۳ هزار و ۶۴۶ نفر از روستائیان و عشایر بیرجندی نیز زیرپوشش این بیمه قرار گرفتند.

مدیر صندوق بیمه روستائیان، عشایر و کشاورزان خراسان جنوبی با بیان اینکه تعداد ۶۴ مددجوی زیرپوشش بهزیستی بیرجند زیرپوشش این بیمه قرار دارند، افزود: در بشرویه این تعداد ۴۸ نفر هستند.

فرج‎زاده با بیان اینکه ۳۵۳ مددجوی امداد بیرجندی زیرپوشش بیمه روستائیان و عشایر قرار گرفته‎اند، اضافه کرد: در شهرستان بشرویه ۷۶ نفر از این مددجویان زیرپوشش این بیمه قرار گرفته‎اند.

وی با بیان اینکه در استان ۶۱۶ نفر مستمری‌بگیر فوتی داریم، تصریح کرد: از این تعداد ۷۲ نفر در بشرویه و ۸۲ نفر در بیرجند هستند.

مدیر صندوق بیمه روستائیان، عشایر و کشاورزان خراسان جنوبی با بیان اینکه تعداد خانوار مشمول این بیمه در استان ۹۳ هزار و ۴۸۸ خانوار است، یادآور شد: از این تعداد یک‎هزار و ۹۸۹ خانوار در بشرویه و ۱۶ هزار و ۸۱۹ خانوار ساکن بیرجند هستند.

فرج‎زاده درصد پوشش بیمه‌شدگان را نسبت به جمعیت مشمول این بیمه در استان ۳۲.۵۰ درصد دانست و ادامه داد: این میزان در بشرویه ۸۳.۲۵ درصد و در بیرجند ۲۱.۶۷ درصد است. در حال حاضر این بیمه دارای ۲۱ مستمری‎بگیر از کارافتاده است که از خدمات این بیمه بهره‎مند می‎شوند.

منبع:فارس

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × یک =