۴۵ فرهنگی خراسان‌جنوبی با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در ایام بزرگداشت مقام معلم تعداد ۴۵ نفر از فرهنگیان خراسان‌جنوبی با مقام معظم رهبری دیدار می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس،عباس لامعی اظهار داشت: در قاموس دین مبین اسلام و انقلاب اسلامی ایران، معلم یکی از واژگان مقدس است از این رو تکریم معلم تعظیم شعائر دین مبین اسلام در جامعه است.

وی با اشاره به برگزاری چهار نشست تخصصی برای انتخاب معلمان نمونه استان تصریح کرد: ۸۸۰ پرونده از ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان برای انتخاب معلمان نمونه به دبیرخانه ستاد رسید که پس از داوری این پرونده‌ها ۲۲۰ معلم نمونه منطقه‌ای، ۱۰ معلم نمونه استانی و معلم نمونه کشوری خراسان جنوبی مشخص شدند که در ایام هفته بزرگداشت مقام معلم، از این افراد تجلیل می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از اجرای بیش از ۵۰ برنامه فرهنگی، هنری و ورزشی در ایام بزرگداشت مقام معلم خبر داد و افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی برای افزایش مهارت‌های شغلی فرهنگیان، تجلیل از معلمان نمونه استانی و کشوری، دیدار فرهنگیان استان با مقام معظم رهبری و دیدار با خانواده‌های معزز شاهد، آزاده، جانباز و ایثارگر فرهنگی استان از مهم‌ترین این برنامه‌ها به شمار می‌رود.

لامعی بیان کرد: دیدار با فرهنگیان پیشکسوت و بیماران صعب‌العلاج فرهنگی، برگزاری یادواره شهدای فرهنگی استان، برگزاری نشست‌های خبری با رسانه‌ها و ارباب جراید، ارائه گزارش از عملکرد آموزش و پرورش و خدمات این نهاد در دولت تدبیر و امید، سخنرانی مدیرکل و مدیران شهرستانی در خطبه‌های نمازهای جمعه سراسر استان، برپایی نمایشگاه‌های مختلف و برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی از دیگر عناوین برنامه‌های پیش‌بینی شده در هفته بزرگداشت مقام معلم است.

وی بر فضاسازی و مشارکت فعال تمام دستگاه‌های اجرایی در ابعاد مختلف فرهنگی، هنری و تبلیغاتی تأکید و تصریح کرد: معلم با تعلیم و نشر علم، انسان‌ها را به سوی کمال و پیشرفت سوق می‌دهد و عشق و ایمان را بر لوح جان و ضمیر پاک انسان‌ها ثبت می‌کند و ندای فطرت را در فضای عالم طنین‌انداز می‌گرداند از این رو بالا‌ترین امتیاز جامعه بشری هنر معلمی است.

رقابت ۱۷۴ هنرجو در مرحله کشوری مسابقات علمی و عملی

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی همچنین گفت: ۱۷۴ هنرجوی هنرستان‌‌های کار دانش و فنی و حرفه‌ای استان در مرحله علمی کشوری دوازدهمین دوره مسابقات علمی عملی و سیزدهمین دوره مسابقات علمی کاربردی شرکت کردند.

لامعی اظهار داشت: به دنبال اعلام نتایج مرحله تئوری و عملی هماهنگ استانی، تعداد ۹۶ هنرجوی هنرستان های فنی و حرفه‌ای و ۷۸ هنرجوی کار دانش استان به مرحله کشوری راه یافتند که از این تعداد ۷۸ نفر دختر و ۹۶ نفر پسر هستند.

وی با بیان اینکه هنرجویان در ۴۴ رشته مختلف علمی عملی و علمی کاربردی و مهارتی استان به صورت همزمان با سایر هنرجویان هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش سراسر کشور به رقابت پرداختند، تصریح کرد: تعداد ۱۶ نفر برتر هر یک از رشته‌های  علمی و عملی هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی هنرستان‌های کار دانش مجاز به شرکت در مرحله عملی مسابقات کشور می‌شوند، که از این میان سهم هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای در هر رشته ۶ نفر و سهم هنرستان‌های کار دانش در هر رشته ۱۰ نفر است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از رشته‌های صنعت، خدمات و کشاورزی به عنوان مهم‌ترین رشته‌های مسابقات علمی و عملی و علمی مهارتی در خراسان جنوبی یاد کرد و افزود: مرحله عملی مسابقات علمی و عملی در استان قزوین و مرحله عملی مسابقات علمی مهارتی در استان کرمان برگزار می‌شود.

لامعی افزود: در مرحله پایانی نفرات اول تا سوم مسابقات علمی و عملی و  علمی کاربردی با احتساب ضرایب  مشخص می‌شوند که امید است دانش آموزان خراسان جنوبی همچون گذشته در این مسابقات نیزموفق باشند.

منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + بیست =