وجود ١۴پروژه نیمه‌تمام نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان‌جنوبی

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر ۱۴ پروژه احداث و تکمیل کتابخانه‌های شهری و روستایی استان فعال بوده که با دارا بودن فضای مناسب پس از تکمیل و راه‌اندازی و تجهیز در اختیار استفاده‌کنندگان قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس،محمد‌رضا رضایی، در ارتباط با برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی در حوزه روستایی، اظهار داشت: کتابخانه مدینه‌العلم روستای چهار فرسخ نهبندان از ابتدای سال جاری فعالیت خود را آغاز کرده است و کتابخانه‌های روستاهای محمدآباد علم و کرغند قائنات نیز در حال راه‌اندازی است.

وی تصریح کرد: تلاش می‌شود تا پایان سال جاری در تمامی روستاهایی که جمعیت بالای یک‌هزار و ۵۰۰ نفر دارند در صورت در اختیار گذاشتن مکان مناسب توسط دهیاری‌ها کتابخانه راه‌اندازی شود.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی گسترش کتابخانه‌های روستایی را یکی از برنامه‌های شاخص سال جاری عنوان کرد و افزود: همچنین گسترش کمی و کیفی بخش کودک کتابخانه‌‌ها و نوسازی و تجهیزات کتابخانه‌ای سطح استان از دیگر برنامه‌های سال جاری این نهاد است.

رضایی گفت: در سال مالی اعتبارات عمرانی ۱۳۹۳ مبلغ ۷ هزار و ۷۷۰ میلیون ریال اعتبار مصوب برای احداث، تکمیل، تعمیر و تجهیز کتابخانه‌های عمومی اختصاص یافته که از این میزان مبلغ ۵ هزار و ۷۲۰ میلیون ریال اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: اعتبارات سال مالی اعتبارات عمرانی سال جاری نیز هنوز مشخص نشده است.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی یادآور شد: پروژه‌های پیشنهادی این نهاد شامل احداث، تکمیل، تعمیر و تجهیز کتابخانه‌های عمومی به معاونت عمرانی استانداری و فرمانداری‌ها پیشنهاد شده است که در صورت تصویب در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها و ابلاغ اعتبار از سوی استانداری عملیاتی خواهد شد.

رضایی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۴ پروژه احداث و تکمیل کتابخانه‌های شهری و روستایی در سطح استان فعال بوده که با دارا بودن فضای مناسب پس از تکمیل و راه‌اندازی و تجهیز در اختیار استفاده‌کنندگان قرار می‌گیرد.

منبع:فارس

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − هفت =