بیش از ۱۱۴۰ کلاس درس توسط خیران در خراسان جنوبی ساخته شده است

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۸ درصد از مدارس استان تخریبی است، گفت: خیران در خراسان جنوبی تاکنون ۴۰۷ مدرسه با هزار و ۱۴۷ کلاس درس ساختند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس،عباس لامعی در هفدهمین جشنواره جشنواره خیران مدرسه ساز با اشاره به اینکه استاندار خراسان جنوبی از یاوران آموزش و پرورش خراسان جنوبی است، اظهار داشت: با همت خیران تاکنون ۴۰۷ مدرسه در خراسان جنوبی ساخته شده است.

وی افزود: هزار و ۱۴۷ کلاس درس توسط خیران مدرسه ساز در استان احداث شده و اگر تلاش و همت این خیران نبود، شاید الان مشکلات در حوزه آموزش و پرورش دو برابر بود و خیران توانستند با احداث این مدارس برخی از مشکلات مردم و ما را حل کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: با وجود تمامی تلاش‌های خیران اما باز هم در استان کمبودهایی داریم و در حال حاضر ۱۸ درصد از مدارس استان جزو مدارس تخریبی هستند و با توجه به حوادث غیرمترقبه که در استان ما حاکم است باید تدابیر لازم اندیشیده شود.

لامعی با اشاره به اینکه ۵۴ درصد از مدارس ما نیازمند به مقاوم‌سازی است و بودجه آموزش و پرورش به تنهایی کفاف نمی‌کند، تاکید کرد: باید خیران به کمک آموزش وپرورش بیایند و خوشبختانه امروز رویکرد جامعه بزرگ یاوری نرم افزاری و سخت افزاری است.

وی بیان کرد: تجهیز آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها در خراسان جنوبی نیاز به یاری دارد که تاکنون جامعه بزرگ یاوری فرهنگی در زمینه سخت افزاری در خراسان جنوبی خوب عمل کرده است و رویکرد به سمت تجهیز هنرستان‌ها و کارودانش‌ها است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: تجهیز هنرستان‌ها و کاردانش‌های استان از نیازها و اولویت‌های ما است و تاکنون ۹۰۰ مدرسه در خراسان جنوبی هوشمند سازی شده است که این رقم ۲ هزار و ۵۰۰ کلاس درس را در بر می‌گیرد.

لامعی از ۹۹۰ آموزشگاه که نیازمند هوشمند سازی است خبر داد و افزود: بالای ۴ هزار و۵۰۰ کلاس درس در سطح استان باقی مانده و هوشمندسازی نشده است و تجهیز کارگاه‌های آموزشی جزو اولویت‌های ما است که در این زمینه نیازمند همت خیران هستیم.

وی با اشاره به سیستم حرارتی مرکزی و گرمایشی اظهار داشت: تاکنون در این راستا ۹۰۰ مدرسه در سطح استان تجهیز شدند و ۴۰۰ مدرسه در دست اقدام است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: ۲ هزار و ۱۳۳ آموزشگاه در خراسان جنوبی داریم که هنوز فاصله ما با تعداد آموزشگاه‌هایی که از نظر سیستم مرکزی گرمایشی تجهیز شدند، فاصله است.

لامعی از سیستم گرمایشی به عنوان اولویت در آموزش و پرورش یاد کرد و افزود: باید همه به فکر باشیم و در حال حاضر ۲۷ مدرسه دو شیفته داریم که از این تعداد ۲۴ مدرسه در بیرجند قرار دارد.

وی از وجود خانه‌های استیجاری به عنوان کلاس درس یاد کرد و اظهار داشت: ۲۷ مدرسه در خراسان جنوبی نیازمندیم و در برخی مناطق حاشیه شهرها به دلیل کمبود فضای آموزشی منازلی را استیجاری کردیم و دانش آموزان در آنها مشغول به درس خواندن هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: آموزش و پرورش نقشی اساسی در تربیت نیروی انسانی دارد و مدرسه سازان امروز با ساخت مدرسه نقشی مهم در تعلیم و تربیت آینده سازان کشور دارند.

منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 5 =